نکات مهم در سخنرانی های رهبران بریکس در دومین روز اجلاس این سازمان بین المللی

© Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر بریکس
بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2023
اشتراک
دومین روز اجلاس سران بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در حال برگزاری است. اسپوتنیک نکات اصلی در بیانات رهبران این اتحادیه را جمع آوری کرده و به شما تقدیم می کند:
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سحنرانی ویدیویی خود ، خواستار تقویت اعتبار این سازمان شد و همچنین دلایل بحران اوکراین را یادآورگردید. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت:" ما به اتفاق آرا طرفدار شکل‌گیری نظم جهانی چندقطبی هستیم که واقعاً عادلانه و مبتنی بر حقوق بین‌الملل و در عین حال احترام به اصول کلیدی منشور سازمان ملل متحد، از جمله حق حاکمیت و احترام به حق هر ملت به الگوی خود است".
وی افزود: "ما با هر نوع هژمونی که برخی کشورها به دلیل انحصارطلبی و بر اساس اصل سیاست جدید، یعنی سیاست تداوم استعمار نو ترویج می کنند، مخالفیم".
پوتین تاکید کرد که تمایل تعدادی از کشورهای غربی برای حفظ هژمونی خود باعث بحران کنونی اوکراین شده است.
شی جین پینگ: چین آماده همکاری با همه طرف ها برای ایجاد مکانیسمی برای تبادل صنعتی و همکاری پایدار در کشورهای بریکس است. کشورهای بریکس باید در مسیر توسعه و پیشرفت همراه یکدیگر باشند، با تلاش‌ها برای ایچاد تفرقه ، اجبار اقتصادی مخالفت کرده و توجه خود را معطوف همکاری تجاری کنند.
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2023
پوتین: بریکس حامی شکل گیری "نظم جهانی چند قطبی" است + ویدئو
به گفته وی کشورهای بریکس باید فعالانه دبرای حل مسائل حاد میانجیگری کرده و راه حل های سیاسی را ترویج کنند.
چین طرفدار این است که کشورهای بریکس روند پذیرش اعضای جدید در این اتحادیه را تسریع کنند.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در جریان نشست عمومی اجلاس سران در آفریقای جنوبی، حمایت کامل خود را از گسترش بریکس ابراز کرد.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند از رهبران کشورهای عضو گروه بریکس دعوت کرد تا با ایجاد کنسرسیومی برای تحقیقات فضایی ، همکاری های خود را در این زمینه گسترش دهند.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2023
نخست وزیر هند از رهبران بریکس دعوت کرد همکاری خود در زمینه فضا را گسترش دهند
لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل: برزیل آماده است تا به تلاش های دیپلماتیک برای برقراری صلح در اوکراین بپیوندد. درگیری در اوکراین عملکرد محدود شورای امنیت سازمان ملل را نشان داد. ایجاد یک ارز واحد برای معاملات تجاری بین کشورهای بریکس می تواند آسیب پذیری برزیل را کاهش دهد.
سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی: بریکس باید محرک بهبود وضع اقتصاد جهانی باشد. سیستم های پرداختی به طور فزاینده ای برای رویارویی و رقابت ژئوپلیتیکی مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین بریکس به بحث در مورد اقدامات عملی که جریان سرمایه گذاری و تجارت با ارزهای ملی را تسهیل کنند، ادامه خواهد داد.
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2023
پوتین کشورهای بریکس را به انجام تسویه حساب ها به پول های ملی و گسترش همکاری های بانکی فرا خواند
بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست.
اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال 2009، کشورهای بریکس هر سال اجلاس های سران خود را برگزار می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала