زمان دریافت جنگنده های "اف 16" توسط اوکراین مشخص شد

© AP Photo / Peter DejongПилот, президент Украины Владимир Зеленский и исполняющий обязанности премьер-министра Нидерландов Марк Рютте позируют перед истребителем F-16 в Эйндховене, Нидерланды
Пилот, президент Украины Владимир Зеленский и исполняющий обязанности премьер-министра Нидерландов Марк Рютте позируют перед истребителем F-16 в Эйндховене, Нидерланды - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2023
اشتراک
وزیر دفاع اوکراین گفت که کی یف جنگنده های اف 16 آمریکایی را ظرف مدت 6 تا 7 ماه دریافت خواهد کرد و در این مدت لازم است صدها پرسنل برای نگهداری این هواپیما و زیرساخت ها آموزش داده شوند.
به گزارش اسپوتنیک، "الکسی رزنیکوف" وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با کانال تلویزیونی TSN در خصوص زمان دریافت جنگنده های آمریکایی اف 16 گفت:" حداقل دوره ای که باید تخمین زده شود شش تا هفت ماه است".
وی در عین حال افزود: "خلبانان نشان داده‌اند که می‌توانند ظرف شش ماه آماده باشند. البته هنوز در مورد مهندسان و تکنسین‌ها نمی‌توان اینگونه گفت، زیرا سیستم‌های تعمیرات و نگهداری پیچیده هستند".
وی اضافه کرد:" خود هواپیما فقط یک پلتفرم است. ما باید در مورد سلاح‌ها، موشک‌ها، گلوله‌ها، بمب‌هایی صحبت کنیم که F-16 از آنها استفاده خواهد کرد. باید درباره آماده سازی زیرساخت ها صحبت کنیم تا بتوانیم آنها زا به کار گیریم. و این به معنای آموزش نه تنها خلبانان ما، بلکه مهندسان، تکنسین ها و افرادی است که عملیات را برنامه ریزی می کنند. ما باید چند صد نفر را برای ظهور اولین "پرندگان" در آسمان اوکراین آموزش دهیم".
همانطور که فرمانده نیروی هوایی نیروهای مسلح اوکراین میکولا اولشچوک پیشتر گزارش داده بود، کار بر روی آماده سازی باندهای اوکراینی در حال حاضر در حال انجام است، به ویژه، بازسازی زیرساخت های فرودگاه و پوشش باند در حال انجام است و سازه های حفاظتی در حال ساخت است.
پیشتر یک مقام ارشد دولت آمریکا به ریانووستی گفته بود که واشنگتن تصمیم گرفته است با انتقال نسل چهارم جنگنده های آمریکایی اف-16 آمریکا از دانمارک و هلند به کی یف موافقت کند. کاخ سفید تایید کرد که اوکراین پس از اتمام دوره آموزشی خلبانی، جنگنده های اف-16 ساخت آمریکا را از کشورهای ثالث دریافت خواهد کرد. یوری ایگنات، مشاور فرماندهی نیروی هوایی اوکراین، پیشتر گفته بود که اوکراین، همانطور که مشخص شد، در پاییز یا زمستان امسال قادر به دریافت جنگنده های اف-16 آمریکایی نخواهد بود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که ایالات متحده و ماهواره های ناتو آن خطر درگیری مسلحانه مستقیم با روسیه را ایجاد می کنند که مملو از پیامدهای فاجعه بار است. به گفته وی، اینکه کی یف دارای جنگنده های اف-16 با قابلیت حمل سلاح هسته ای است، از سوی روسیه به عنوان تهدیدی از سوی غرب در حوزه هسته ای تلقی خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала