زلنسکی: اروپا چهار بسته کمک نظامی جدید به اوکراین ارائه خواهد کرد

© AP Photo / Matthias Schraderولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2023
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که در سفرهای اخیر خود به کشورهای اروپایی، امکان دستیابی به توافقاتی در زمینه ارائه حداقل چهار بسته کمک نظامی جدید وجود دارد و همچنین تصمیم برای تامین جنگنده های آمریکایی F-16 به کی یف نیز وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی روز سه شنبه در پخش تلویزیونی مراسم انجمن جانبازان گفت:" نتیجه بازدیدها در این چهار روز حداقل چهار بسته دفاعی جدید از طرف شرکای ما است. و مهمترین چیزی که ما به آن دست یافته ایم، باز کردن مسیر تجهیزات F-16 برای کشورمان است. ما روی مقدار مشخصی از اولین تحویل هواپیما از دانمارک و هلند به توافق رسیده ایم. ما روی نتایج بیشتر کار می کنیم".
وی خاطرنشان کرد که با نظامیان اوکراینی که قبلاً آموزش را در دانمارک آغاز کرده بودند، ملاقات کرده است. به گفته وی، خلبانان اوکراینی تحت یک برنامه گسترده آموزش را در سایر کشورهای ائتلاف آغاز خواهند کرد.
در آخر هفته، زلنسکی یک سفر کاری به سوئد، هلند و دانمارک داشت و بعداً برای دیدار با رهبران کشورهای بالکان غربی به آتن سفر کرد.
پیشتر یک مقام ارشد دولت آمریکا به ریانووستی گفته بود که واشنگتن تصمیم گرفته است با انتقال نسل چهارم جنگنده های آمریکایی اف-16 آمریکا از دانمارک و هلند به کی یف موافقت کند. کاخ سفید تایید کرده است که اوکراین پس از اتمام دوره آموزشی خلبانی F-16 از کشورهای ثالث دریافت خواهد کرد. مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک بعداً گفت که این کشور 19 جت جنگنده اف-16 را به کی یف می فرستد، در حالی که ولودیمیر زلنسکی گفت که هلند 42 فروند دیگر را ارسال خواهد کرد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. لاوروف خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала