تاکید مصر بر حمایت روسیه از عضویت آن در بریکس

مصر
مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2023
اشتراک
وزیر خارجه سابق مصر: قاهره مایل به پیوستن به بریکس است و روسیه از آن حمایت می کند.
محمد اورابی وزیر خارجه سابق مصر در مصاحبه با اسپوتنیک اعلام کرد که این کشور می خواهد به بریکس ملحق شود و حمایت روسیه را در این مساله دریافت کرده است.
پیشتر گئورگی باریسنکو سفیر فدراسیون روسیه در قاهره به اسپوتنیک اعلام کرده بود که روسیه از درخواست مصر برای عضویت در بریکس حمایت می کند.

اورابی که در حال حاضر ریاست شورای امور بین المللی مصر را برعهده دارد، تصریح کرد: "مصر واقعا می خواهد به گروه بریکس ملحق شود و حمایت روسیه را در این مساله دریافت کرده است".

وزیر خارجه سابق مصر در مورد دلایل علاقمندی کشورهای دیگر به عضویت در بریکس تاکید کرد که تمامی جهان "در روند بازسازی پیمان ها می باشند".

وی افزود: "هر دولتی تلاش میکند وارد پیمان یا اتحادیه ای شود، زیر پیمان های قدیمی تقریبا از هم متلاشی شده اند".

به عقیده اورابی، مصر و روسیه تا حد زیادی قابلیت کار برای تقویت صلح، ثبات و توسعه در منطقه را دارند.
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2023
سخنرانی پوتین در اجلاس بریکس در ژوهانسبورگ + ویدئو
نشست بریکس در روزهای 24-22 آگوست در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی در حال برگزاری می باشد. در این نشست رهبران چین، برزیل، هند و آفریقای جنوبی حضور دارند و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بصورت آنلاین در آن مشارکت می نماید. ریاست هیات روسیه بر عهده سرگئی لاوروف وزیر خارجه می باشد.
بریکس پنج کشور روسیه، چین، برزیل، هند و آفریقای جنوبی را به هم پیوند می دهد؛ این در حالیست که در حال حاضر بیش از 19 کشور و از جمله ایران، ترکیه، عربستان سعودی، مصر، آرژانتین و دیگر کشورهای از تمایل خود برای پیوستن به آن سخن گفته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала