روسیه چه چیزی در صورت جنگ با ناتو به دست خواهد آورد؟

© AP Photo / Virginia Mayoناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2023
اشتراک
اگر ناتو حتی به فکر بررسی حمله به روسیه باشد، این یک وضعیت بازنده برای ناتو خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، تونی شفر افسر اطلاعاتی سابق نیروهای مسلح ایالات متحده در مصاحبه ای با روزنامه نگار استفان گاردنر بیان کرد که ناتو در مسئله اوکراین در شرایطی قرار دارد که هر یک از اقدامات آن حقانیت سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به اثبات می‌رساند.
وی در ادامه افزود:"اگر ناتو حتی به فکر بررسی حمله به روسیه باشد، باعث به اثبات رساندن گفته های پوتین خواهد شد. این یک وضعیت بازنده برای ناتو خواهد بود.
آنها سعی می کنند تهاجمی تر عمل کنند که این هم حرف پوتین را به اثبات می رساند، آنها به حمایت مالی از اوکراین ادامه می دهند که این هم گفته های پوتین را به اثبات خواهد رساند. بدین ترتیب هیچ کاری از دست آنها برنخواهد آمد، بجز اینکه بپذیرند باید اوکراین را به مذاکرات سوق دهند".
پوتین در کنفرانس خبری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2023
پوتین از آمادگی روسیه برای درگیری با ناتو خبر داد
او توضیح داد که بسیاری از کشورها به دلایل زیادی از دیدگاه روسیه در مناقشه اوکراین و در نتیجه در جنگ نیابتی با ناتو حمایت می کنند. این اتحاد در نگاه جهانیان اغلب به عنوان یک متجاوز در نظر گرفته می شود که جنگ را در نقاط مختلف جهان به راه انداخته است.
مسکو بارها گفته است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد.
وزارت امور خارجه روسیه بارها آمادگی خود را برای گفت‌وگو با ائتلاف آتلانتیک شمالی در شرایط برابر و یکسان با رد سیاست نظامی‌سازی قاره توسط غرب اعلام کرده است. روسیه در سال های اخیر به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала