همکاری چین و ایران در چه جهاتی توسعه می‌یابد؟

© Photo / IRNAایران و چین
ایران و چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2023
اشتراک
چین و ایران در مورد موضوع هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فارس"، وزیر خارجه چین در گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران اظهار داشت، چین مایل به ادامه همکاری با ایران برای مقابله با مداخلات خارجی، دفاع از حاکمیت، امنیت و توسعه منافع دو کشور است.
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در ادامه افزود: "چین آماده ادامه همکاری با ایران و حمایت قاطع مرتبط با منافع اصلی است.
دو طرف تمام تلاش خود را برای اجرای اجماع و پیشبرد تبادلات و همکاری‌ها در زمینه های مختلف به کار می‌گیرند. چین مایل به ادامه همکاری با ایران برای مقابله مشترک با مداخلات خارجی، مقاومت برابر زورگویی یکجانبه، دفاع از حاکمیت، امنیت و توسعه منافع دو کشور است".
یوآن چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
تانگوی محاسباتی چین و آرژانتین، ایران و روسیه
امیرعبداللهیان نیز به همتای چینی خود گفت: "ایران برای توسعه مشارکت راهبردی همه جانبه با چین اهمیت زیادی قائل است و به دنبال حفظ مبادلات در سطح بالا با چین، تعمیق همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای است".
دو طرف همچنین در مورد موضوع هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند. وانگ با بیان اینکه تنها با از سرگیری اجرای کامل برجام می توان به طور اساسی موضوع هسته‌ای ایران را حل و فصل کرد و افزود که چین آماده است هماهنگی با همه طرف‌ها از جمله ایران را تقویت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала