توضیحات در مورد مشکلات "لونا-25" پیش از ورود به مدار

© Пресс-служба Роскосмоса / РКК «Энергия» /  مراجعه به بانک تصاویر ایستگاه فضایی خودکار "لونا-25"
ایستگاه فضایی خودکار لونا-25 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
اشتراک
یک دانشمند: مشکلات "لونا-25" پیش از تلاش برای ورد به مدار آغاز شدند.
ناتان ایسمونت دانشمند و همکار علمی ارشد دانشکده تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد که "نشانه های نگران کننده" از کاوشگر "لونا-25" قبل از تلاش برای ورود به مدار آخر قبل از فرود تشخیص داده شدند، اما تصمیم برای تعویق انداختن این مانور اتخاذ نگردید.

ایسمونت توضیح داد: "مشکلات وجود داشتند، آنها جدی نبودند، اما نشانه هایی وجود داشتند که اینگونه بگوییم که نگران کننده بودند، اما همه امیدوار بودند که به نحوی بتوان آنها را حل کرد... مشکلات وجود داشتند، محتاطانه بگویم، نکات محاسباتی وجود دارند، اما نکاتی که ارزش نامگذاری هم ندارند، نیز وجود دارند... اگر انحراف اندکی بیش از آن چیزی باشد که ما انتظار داریم، این یک واقعیت هشدار دهنده می باشد، اما، از قرار معلوم، این نشانه به میزان کافی هشدار نداده تا تصمیمی رادیکال گرفته شود".

این دانشمند معتقد است که در زمان بروز این مشکل می بایست صبر می کردند و ورود به مدار پیش از فرود را به تعویق می انداختند. به گفته وی، که این "هیچ چیز فاجعه باری" نبود.

این دانشمند افزود: "باعث حسرت است که زمان در اختیار بود وو از قرار معلوم، تصمیم برای پیش رفتن، بهترین تصمیم نبود".

ایستگاه خودکار لونا-25 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
ایستگاه "لونا 25" سقوط کرد
موشک "سایوز 2.1ب" حامل اولین کاوشگر روسیه طی حدود 50 سال اخیر روز 11 آگوست و راس ساعت 02:11 به وقت مسکو از پایگاه واستوچنی پرتاب شد. روز 16 آگوست این دستگاه وارد مدار نزدیک به ماه شد. انتظار می رفت که روز 19 آگوست این ایستگاه خود کار وارد مدار نهایی پیش از فرود گشته و روز 21 آگوست این گاوشگر بر سطح بخش جنوبی ماه فرودی آرام را داشته باشد. روز شنبه سازمان دولتی "روس کاسموس" اعلام کرد که در این کاوشگر شرایط غیر عادی رخ داده است که اجازه ورود به مدار نهایی را نداده است. روز یکشنبه این سازمان دولتی اعلام کرد که "لونا-25" وارد مدار محاسبه شده نگردیده و بعد از برخورد با ماه، از بین رفته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала