توسعه همکاری‌های دفاعی میان ایران و روسیه

© телеграм-канал @iraninrussia Embassy of Iran, Moscowدیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش از نمایشگاه "آرمیا - 2023"
دیدار فرمانده نیروی زمینی ارتش از نمایشگاه آرمیا - 2023 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
اشتراک
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه و تقویت مناسبات دفاعی بین ایران و روسیه ، بویژه در حوزه رزم زمین‌پایه ، به مسکو سفر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صداوسیما از مسکو، امیر سرتیپ حیدری برای دیدار و رایزنی با مقامات ارتش روسیه ، صبح یکشنبه وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی ارتشید اولگ سالیوکوف ، فرمانده نیروی زمینی ارتش روسیه به این کشور سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه ونوکووای مسکو، مورد استفبال کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و ژنرال رومن ماتریسین، معاون فرمانده نیروی زمینی روسیه در امور بین‌الملل قرار گرفت.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو گفت: "این نیرو به خودکفایی بسیار خوبی در تامین تجهیزات رزمی مورد نیاز رسیده است و در چرخه دفاع زمینی، نیازمند هیچ کشوری نیستیم".
امیر سرتیپ کیومرث حیدری افزود: "با رهبری بی بدیل حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب، خودکفایی و خوداتکایی در دستورکار نیروهای مسلح ایران است.وی اظهار داشت: ۲۳ رسته در راستای تامین نیازمندیهای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند و به خودکفایی رسیده‌اند".
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : "خودکفایی ایران در تامین تانک، تجهیزات جنگ الکترونیک و دیگر تجهیزات مورد نیاز این نیرو را یادآور شد".
امیر سرتیپ حیدری پس از ورود به مسکو با حضور در محل برپایی نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نظامی روسیه موسوم به "آرمی۲۰۲۳" ، از غرفه توانمندی‌های ایران بازدید کرد. از بین ۶۰ کشور حاضر در این نمایشگاه ، غرفه جمهوری اسلامی ایران بعد از روسیه میزبان ، بزرگترین غرفه عرضه محصولات و صنایع دفاعی است. انواع تسلیحات موشکی و رزم زمین‌پایه ، جت جنگنده و بالگردهای امدادی ، رزمی و عملیاتی ، سامانه‌های پدافند موشکی و بمب‌های هدایت شونده ، انواع پهپادهای شناسایی ، رزمی و عملیاتی ، شناورهای جنگی و تجاری ، زیردریایی‌ ، بخش جنگ الکترونیک و مقابله با ریز پرنده‌ها و موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و بردبلند در غرفه کشورمان عرضه شده است.
دیدار و مذاکره با فرمانده نیروی زمینی ارتش روسیه و بازدید از مراکز آموزشی ، از برنامه‌های فرمانده نیروی زمینی ارتش در مسکو خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала