وزیر دفاع اوکراین از آمادگی خود برای استعفا سخن گفت

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны Украины Алексей Резников перед началом российско-украинских переговоров
Министр обороны Украины Алексей Резников перед началом российско-украинских переговоров - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2023
اشتراک
وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که آماده است استعفای خود را تسلیم کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه "کلیمنکو تایم" روز شنبه به نقل از الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین نقل کرده است که وی آماده استعفا می باشد.
در تاریخ 10 آگوست نشریه "اوکراینسکایا پراودا" خبر داده بود که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور در حال جستجوی جانشین برای الکسی رزنیکوف وزیر دفاع می باشد و حداقل دو کاندیدا – کوبراکوف وزیر زیر ساخت ها و کامیشین وزیر مسائل حوزه های راهبردی صنایع – برای این سمت مطرح می باشند. اندکی بعد اما نشریه "استرانا. یو آ" اعلام کرد که غرب مایل است که یک زن را در راس وزارت دفاع اوکراین ببیند. همچنین الکسی گونچارنکو نماینده مجلس اوکراین خبر داده بود که کاندیداهای پست وزارت دفاع از پذیرفتن این سمت خودداری کرده اند.

این نشریه اظهارات رزنیکوف را اینگونه در کانال تلگرامی خود نقل کرده است: "چنین تصمیماتی (در مورد استعفا) توسط رئیس جمهور گرفته می شوند، اما من در صورت عدم وجود قدرت و حس مزاح با مردمی که علاقمند به برکناری من می باشند، می تواند خودم استعفا دهم".

در ماه ژانویه و پس از رسوایی به وجود آمده بدلیل مطلب منتشر شده در رسانه ها در خصوص خرید مواد غذایی برای سربازان توسط وزارت دفاع با قیمت های بالاتر از قیمت های موجود در سطح جامعه، رزنیکوف تلاش کرده بود تا این شرایط را یک "اشتباه فنی ساده" نشان دهد. بویژه وی گفته بود که "قیمت غیر عادی" 17 گریونی تخم مرغ های خریداری شده، برای یک تخم مرغ نبوده و برای یک کیلوگرم تخم مرغ بوده است.
Украинские военные с  американской самоходной артиллерийской установкой M109 в Донецкой области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
کارشناس نظامی اتریشی: ارتش اوکراین در معرض خطر بزرگی قرار دارد
در ماه فوریه داوید آراخامیا رئیس فراکسیون "خادمین ملت" در مجلس اوکراین مدعی شده بود که رزنیکوف از سمت وزارت دفاع به سمت وزیر مسائل حوزه های راهبردی صنایع منتقل خواهد شد و بودانوف رئیس اداره کل اطلاعات وزارت دفاع جای وی را خواهد گرفت. خود رزنیکوف در آن زمان تاکید کرده بود که برای اولین بار است که این اخبار را می شنود و بعید است که با چنین پیشنهادی موافقت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала