کارشناس نظامی اتریشی: ارتش اوکراین در معرض خطر بزرگی قرار دارد

© AFP 2023 / Anatolii StepanovУкраинские военные с американской самоходной артиллерийской установкой M109 в Донецкой области
Украинские военные с  американской самоходной артиллерийской установкой M109 в Донецкой области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
اشتراک
کارشناس نظامی اتریشی ابراز نگرانی کرد که ارتش اوکراین با وارد کردن آخرین تیپ ذخیره خود به نبرد ریسک می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مارکوس رایسنر،سرهنگ نیروهای مسلح اتریش گفت که نیروهای اوکراینی زمانی که آخرین تیپ مورد نظر برای حمله را وارد نبرد کنند با خطر بزرگی مواجه خواهند شد.
به نظر او، کی یف می‌خواهد قبل از شروع پاییز پیشرفت کند، اما استقرار مجدد آخرین تیپ‌های "تهاجمی" به جبهه می‌تواند به مشکلات جدی برای نیروهای مسلح اوکراین منجر شود.
رایسنر خاطرنشان کرد که ارتش اوکراین برای مهار پیشروی نیروهای روسی مجبور شد نیروهای خود را در منطقه بین کوپیانسک و کرمنایا مستقر کند.
این افسر در مصاحبه با روزنامه تگ اشپیگل گفت: استقرار این نیروها فضای مانور اوکراین را برای حمله بیشتر در جهت مرکزی که از 4 ژوئن ادامه دارد کاهش می دهد. بنابراین، خطر جنگیدن در چند جبهه به طور همزمان وجود دارد.
پیشتر، فوربس نوشت که اوکراین تیپ 82 تهاجمی هوابرد را در جبهه مستقر کرده است، آخرین یگان اصلی که نیروهای مسلح اوکراین در ذخیره نگه داشته است.
ضد حمله اوکراین از 4 تا 5 ژوئن در جهت های یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و زاپوروژیه آغاز شد. فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین تیپ های آموزش دیده توسط متخصصان ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به نبرد اعزام کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه تایید کردند که نیروهای اوکراینی در هیچ یک از جهت های جبهه موفق نبوده اند و متحمل خسارات سنگینی شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала