- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وقوع انفجار در مرکز دونتسک

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر انفجار در دونتسک
انفجار در دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
اشتراک
سه نفر کشته بر اثر انفجاری در مرکز دونتسک .
به گزارش اسپوتنیک، انفجار در مرکز دونتسک سه کشته بر جای گذاشت. به گفته شاهدان عینی، این حادثه حدود ساعت 20:00 در حوالی مدرسه شماره 5 در بلوار شکولنی رخ داده است.
بنا به این گزارش: چند نفر مجروح شدند، آمبولانس ها آنها را از محل حادثه دور کردند. اکنون نیروهای اورژانس ونیروهای آتش نشانی در آنجا مشغول کار هستند و علت حادثه را جستجو می کنند. احتمالاً ممکن است یک پرتابه از یک پهپاد شلیک شده باشد.
امروز یک مهمات خوشه ای منفجر نشده در منطقه کیفسکی دونتسک منفجر شد. در نتیجه سه نفر جان باختند. به گفته شهردار شهر الکسی کولمزین، شرکت های خدمات عمومی در زمان انفجار در حال تعمیر برق اصلی بودند.
خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
سامانه ضدهوایی در بلگوراد یک پهپاد را سرنگون کرد
اوکراین به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی دیگر، مهمات خوشه ای از ایالات متحده دریافت کرد. آنها توسط یک کنوانسیون بین المللی که توسط 123 کشور تصویب شده است ممنوع هستند، اما ایالات متحده و اوکراین در میان آنها نیستند.
بمب های خوشه ای هنگام انفجار مهمات کوچک تری را به بیرون پرتاب می کنند که برخی از آنها به دلایل فنی کار نمی کنند و این موضوع غیرنظامیان را تهدید می کند، مهمات منفجر نشده تبدیل به مین هایی می شوند که می توانند افراد را تا مدت ها پس از پایان درگیری ها بکشند یا معلول کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала