گفتگوی تلفنی روسای جمهور روسیه و ایران

© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار روسای جمهور ایران و روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای
دیدار روسای جمهور  ایران و روسیه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.08.2023
اشتراک
کاخ کرملین اعلام کرد که روسای جمهور فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران گفتگوی تلفنی برگزار کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، بخش رسانه ای کاخ کرملین اعلام می کند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه و ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی تلفنیگسترش همکاری های در امور منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در اطلاعیه کاخ کرملین آمده است: "گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه با ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران برقرار شد...مسائل مربوط به گسترش همکاری ها در امور منطقه ای و بین المللی و از جمله با در نظر گرفتن مشاکرت ایران بعنوان عضو کامل در سازمان همکاری های شانگهای، و نیز علاقمندی به ورود به فعالیت های سازمان بریکس مورد بحث و بررسی قرار گرفت".

خاطرنشان شده است که روسای جمهور دو کشور رضایت خود را از سطح بالای بدست آمده در روابط بین ایران و روسیه ابراز نموده اند. همچنین تاکید می شود که اراده دو کشور برایت وسعه بیشتر ارتباطات دو طرفه در حوزه های تجاری، انرژی، حمل و نقل و لجستیکی و محافظت از محیط زیست توسط ایشان تایید شده است.
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
روسیه و ایران در مورد گسترش روابط بین مناطق ویژه اقتصادی گفتگو کردند
علاوه بر آن ولادیمیر پوتین در این گفتگوی تلفنی همدردی خود را در مورد حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ در تاریخ 13 آگوست به ملت و دولت ایران ابراز نمود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала