روسیه و ایران در مورد گسترش روابط بین مناطق ویژه اقتصادی گفتگو کردند

ایران
ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
اشتراک
روسیه و ایران موضوع انعقاد یادداشت همکاری بین مناطق ویژه اقتصادی دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه اعلام کرد: در پی دیدار دیمیتری ولواچ معاون توسعه اقتصادی وزیر کشور با حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی مناطق آزاد ایران،دو کشور موضوع انعقاد یادداشت همکاری بین مناطق ویژه اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند.
طرفین در خصوص انعقاد تفاهم نامه بین وزارت توسعه اقتصادی روسیه و شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی ایران با مشارکت اتحادیه همکاری بین مناطق ویژه اقتصادی روسیه و ایران گفتگو کردند.
در این بیانیه آمده است که با هدف گسترش روابط ، در مناطق ویژه اقتصادی برای اجرای همکاری های تولیدی، تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری خواهد بود.
دیمیتری ولواچ در این نشست ویدیو کنفرانسی به همکاران ایرانی خود از ایجاد اتحادیه فناوری و لجستیک در روسیه اطلاع داد. وی افزود: فعالیت های این اتحادیه با هدف تعمیق همکاری های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و لجستیک بین روسیه و کشورهای منطقه خزر و کشورهای در حال جذب به سمت کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب است.
خطوط برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.08.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
کریدور واحد انرژی؛ گام مهم ایران و روسیه در صنعت برق
این اتحادیه شامل شرکت های مدیریت دو منطقه ویژه اقتصادی روسیه است که منطقه ویژه اقتصادی "تخنوپلیس مسکو" در حمایت از ساکنان درگیر در ایجاد و کاربرد صنعتی پیشرفت های علمی و فنی تخصص دارد و منطقه ویژه اقتصادی "لوتوس" که بر تولید فرآوری و لجستیک کالا در مناطق اقتصادی بندری و صنعتی منطقه آستاراخان نظارت می کند.
وزارت توسعه اقتصادی افزود که سومین عضو این اتحادیه، "مدیر کریدورهای حمل و نقل بین المللی بود که به بهبود کارایی زیرساخت های حمل و نقل و حامل ها در مسیرهای حمل و نقل بین المللی می پردازد.
خاطرنشان می شود که طرفین همچنین در مورد رویکردهای ایجاد اتحادیه بین المللی مناطق اقتصادی گفتگو کردند. سرگئی میلوشکین، مدیر کل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس که در این نشست شرکت کرد، خاطرنشان کرد که شرکای تجاری پیشرو روسیه مانند ترکمنستان، آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، هند، کشورهای جهان عرب و بسیاری دیگر می توانند در صورت تمایل به این نشست بپیوندند. وی افزود: بدون شک همه شرکت کنندگان اتحادیه بین المللی مناطق اقتصادی آن از ایجاد چنین اتحادی منتفع خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала