بررسی و توسعه ویروس آنفلوانزای مرغی در آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین

© AP Photo / Yonhap, Kim Ju-sungРаботники в защитных костюмах на птицефабрике в Сеуле, Южная Корея
Работники в защитных костюмах на птицефабрике в Сеуле, Южная Корея - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه خبر داد که به دستور ایالات متحده، شرایط انتقال کنترل نشده آنفلوانزای مرغی در اوکراین مورد مطالعه قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی فدراسیون روسیه روز جمعه گفت که شرایط انتقال کنترل نشده آنفولانزای پرندگان در اوکراین در جهت منافع پنتاگون مورد مطالعه قرار گرفت.
وی افزود: پروژه Pi-444 (P-444) مستقیماً در راستای منافع وزارت نظامی ایالات متحده از طریق مرکز علمی و فنی اوکراین اجرا شد که هدف اصلی آن نظارت بر آنفولانزای پرندگان در میان پرندگان وحشی از منطقه آزوف-دریای سیاه بود. در حین اجرای پروژه، شرایطی ارزیابی شد که در آن انتقال ویروس غیرقابل کنترل شود و باعث آسیب اقتصادی و ایجاد خطر برای امنیت غذایی گردد.
کریلوف خاطرنشان کرد که طی سه سال گذشته، خسارت آنفولانزای پرندگان در روسیه از 4.5 میلیارد روبل فراتر رفته است، بیش از 10 میلیون پرنده خانگی نابود شده است. به نوبه خود، در کشورهای اروپایی، زیان صنعت کشاورزی ناشی از بیماری ها به حدود 3 میلیارد یورو رسید.
وی ادامه داد: به گفته کارشناسان، اگر آنفولانزای مرغی قبلاً در منطقه اروپا یک بیماری فصلی بود، اکنون شیوع آن در تمام طول سال ثبت می شود.
کریلوف توضیح داد که نگرانی های مکرر وزارت دفاع روسیه در مورد اجرای پروژه های پنتاگون در اوکراین مربوط به عفونت های منتقله از طریق پرندگان با موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این کشور مرتبط است: بیش از 270 گونه پرنده مهاجر از این کشور عبور می کنند که "مخزن طبیعی" بیماری های خطرناک هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала