آمریکا اعلام کرد که منابع لازم را در دریای سیاه برای خروج غلات از اوکراین ندارد

CC BY 2.0 / Official U.S. Navy Page / Корабль ВМС США LCS Coronado во время учений стран Азиатско-Тихоокеанского региона в Тихом океане. Июль 2016
Корабль ВМС США LCS Coronado во время учений стран Азиатско-Тихоокеанского региона в Тихом океане. Июль 2016 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2023
اشتراک
در آمریکا اعتراف کردند که منابع لازم را در دریای سیاه برای خروج غلات از اوکراین ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که ایالات متحده منابع لازم را در دریای سیاه برای کمک به خروج غلات از خاک اوکراین را ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد امکان کمک آمریکا به کی یف برای خروج غلات اعلام کرد: "در مورد چیزی که در دریای سیاه رخ می دهد – ایالات متحده آمریکا در آنجا منابع فعالی را ندارد".

سینگ افزود که ایالات متحده از طریق کانال های مختلف به فراخوان مسکو برای بازگشت به ابتکار دریای سیاه جهت جلوگیری از گرسنگی در دیگر کشورها، ادامه می دهد.
رسانه ها پیشتر به دفعات در مورد امکان بکارگیری از کشتی های نظامی برای دفاع از کشتی های اوکراینی برای خروج غلات از مسیر دریای سیاه سوال کرده بودند، این در حالیست مقامات آمریکایی بصورت سنتی از خودداری از قدم های مشابه با هدف "اجتناب از تشدید درگیری" صحبت می کنند.
Комбайны высыпают зерно в грузовик - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2023
گفتگوهای آمریکا با اوکراین و ترکیه جهت یافتن راه جایگزین برای صادرات غلات
روز سه شنبه روزنامه Wall Street Journal خبر داد که ایالات متحده در حال مذاکره با ترکیه، اوکراین و دیگر کشورها در مورد ایجاد مسیرهای جایگزین صادرات غلات اوکراین بعد از توقف اجرای توافق غلات می باشد. بنا بر اطلاعات این روزنامه، بخش عمده این غلات از مسیر رود دونای ارسال خواهد شد، همچنین از مسیر دریای سیاه به بنادر نزدیک در رومانی. بعدا این محصول به "سایر مقاصد ارسال خواهد شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала