پنتاگون مجموع کمک های نظامی آمریکا به اوکراین در دوره بایدن را اعلام کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2023
اشتراک
بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر شد، حجم کل کمک های نظامی آمریکا به اوکراین در دوران تصدی جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده از 43.7 میلیارد دلار فراتر رفت.
به گزارش اسپوتنیک، از زمان آغاز به کار دولت بایدن، ایالات متحده بیش از 43.7 میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین متعهد شده است. در عین حال، از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در 24 فوریه 2022، حجم کل کمک های نظامی از 43 میلیارد دلار فراتر رفته است.
این مبلغ شامل بسته کمکی جدید 200 میلیون دلاری برای کی یف است که پنتاگون اوایل روز دوشنبه اعلام کرد. این بسته شامل مهمات برای سامانه های موشکی ضد هوایی پاتریوت، سامانه های موشک پرتاب چندگانه HIMARS، قطعات توپخانه و تانک و همچنین انواع سامانه های موشکی ضد تانک است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала