ناتو: اوکراین در صورت دادن بخشی از قلمرو خود به روسیه می تواند به عضویت این پیمان در بیاید

© AP Photo / Virginia Mayoرسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد
رسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2023
اشتراک
رئیس دفتر دبیرکل ناتو: اوکراین می تواند با دادن خاک خود به روسیه می تواند به عضویت این پیمان در بیاید.
به گزارش اسپوتنیک، استیان ینسن رئیس دفتر دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرد که اوکراین می تواند در ازای دادن بخشی از قلمرو خود به روسیه به عضویت این پیمان در بیاید.

نشریه نروژی Verdens Gang اظهارات وی را اینگونه نقل می کند: "من فکر می کنم که راه حل می تواند به این شکل باشد که اوکراین از قلمرو خود چشم پوشی کند و در ازای آن عضویت در ناتو را بدست بیاورد".

ینسن تاکید کرد در حال حاضر پیشرفتی های زیادی در مسئله عضویت آتی اوکراین در این پیمان نظامی وجود دارد. در عین حال وی تاکید کرد که چشم پوشی از مناطق و دادن آن به روسیه می تواند یکی از راه های ممکن به سوی مصالحه بین طرفین درگیر باشد.
رئیس دبیرخانه ناتو همچنین افزود که مسئله انتقال قلمرو هم اینک در ناتو مطرح شده است. به گفته وی، تمامی طرفین به این علاقمند هستند که درگیری نظامی در شرق اروپا تکرار نشود.
جناح شرقی ناتو؛ بازی آمریکا با آتش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
جناح شرقی ناتو؛ بازی آمریکا با آتش
در نتیجه نشست ناتو در ویلنیوز در تاریخ 12-11 ژوئیه، اوکراین دعوتنامه ای به این پیمان دریافت نکرد. علاوه بر آن، ینس استولتنبرگ اعلام کرد که این مسئله موضوعیت خود را از دست خواهد داد، اگر رژیم کی یف نتواند در تقابل با روسیه پیروز شود.
کشورهای G7بیانیه ای را در حمایت اوکراین منتشر کرد، اما تعهدات مورد اشاره در آن در حوزه امنیتی دربر گیرنده تاریخ های مشخص برای اجرا نمی باشد. به گفته وزارت خارجه روسیه، ناتو بصورت نهایی وارد طرح های جنگ سرد شده است و کی یف برای اجرای نقش مواد مصرفی در ایجاد جنگ ترکیبی توسط این پیمان آماده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала