ترامپ متهم به چه گناهی شده است؟

© AP Photo / Ross D. Franklinترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2023
اشتراک
اتهامات رئیس جمهور سابق آمریکا شامل 13 فقره است.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و گروهی از افراد مرتبط با او بر اساس کیفرخواست منتشر شده، هیئت منصفه جانع در ایالت جورجیا ایالات متحده، در یک پرونده ادعایی تلاش برای تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات 2020 متهم شده‌اند.
اتهامات رئیس جمهور سابق آمریکا شامل 13 فقره از جمله نقض قانون مبارزه با زورگویی و فساد، تحریک به نقض سوگند کارمندان دولت، تبانی برای جعل و ارائه اسناد جعلی و غیره است.
علاوه بر شخص ترامپ، اتهاماتی علیه رودی جولیانی وکیل سابق او و مارک میدوز، کارمند سابق کاخ سفید، دستیار سابق او نیز مطرح شده است.
در مجموع متهمان این پرونده 19 نفر از جمله رئیس جمهور سابق ایالات متحده هستند.
فانی ویلیس، دادستان شهرستان فولتون گفت که متهمان این پرونده، از جمله ترامپ، باید حداکثر تا 25 اوت در دادگاه حاضر شوند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که رسیدگی به این پرونده ظرف شش ماه آینده آغاز شود.
Бывший президент Дональд Трамп и его жена Мелания Трамп после похорон Иваны Трамп в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
ترامپ بایدن را به اتهام سازی علیه خود متهم کرد
پیشتر، گزارش‌هایی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی آمریکا منتشر شد مبنی بر اینکه دادستانی جورجیا اتهامات جدیدی علیه ترامپ مطرح کرده است که ظاهراً با تصاویری از وب‌سایت دادگاه همراه شده است. پس از آن، موثق بودن آنها به طور رسمی رد شد.
گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در پاسخ به سوال یک رسانه اعلام کرد که معتقد است که شانس پیروزی وی بر جو بایدن رئیس جمهور کنونی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 "نزدیک صد در صد" است. اگر تقابلی همچون سال 2020 مجددا صورت گیرد، "نزدیک 100%" اعلام کرد. ترامپ همچنین تاکید کرد که هیچ رقیبی در بین جمهوری خواهان در رای گیری برای تعیین کاندیدای این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، نمی بیند و اینگونه پرونده سازی ها را مرتبط با انتخابات آینده دانست.
شایان ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در نوامبر 2024 برگزار شود. ترامپ در نوامبر 2022 ورود خود را به مبارزه برای ریاست جمهوری اعلام کرد. بایدن همچنین در ماه آوریل رسماً اعلام کرد که برای دومین بار نامزد می شود تا "کاری را که شروع کرده به پایان برساند" و یک وب سایت تبلیغاتی راه اندازی کرد. اگر او موفق به انتخاب مجدد شود، در آغاز دومین دوره ریاست جمهوری خود ۸۲ ساله خواهد شد.
هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به رسوایی های مواد مخدر و فساد معروف است. در سپتامبر 2020، ران جانسون و چاک گراسلی، سناتورهای جمهوری خواه گزارشی منتشر کردند که در آن مدعی شد پسر جو بایدن هانتر، نامزد ریاست جمهوری وقت ایالات متحده و شریک او میلیون ها دلار از اتباع خارجی با گذشته مشکوک دریافت کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала