نخستین تصاویر مخابره شده از ایستگاه "لونا 25" + تصاویر

© Sputnik / Roscosmos Press Service/RSC Energia /  مراجعه به بانک تصاویر Автоматическая станция "Луна-25" доставлена на космодром Восточный
Автоматическая станция Луна-25 доставлена на космодром Восточный - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.08.2023
اشتراک
موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه، نخستین تصاویر مخابره شده از ایستگاه بین سیاره ای "Luna-25" را منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه ای که در وب سایت این موسسه انتشار یافت، آمده است:" موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه تجزیه و تحلیل سریع داده های تله متری و اندازه گیری ابزارهای علمی روی ایستگاه خودکار Luna-25 را که در 13 آگوست 2023 در دو سانس اولین ارتباط در فاصله حدود 310 هزار کیلومتری زمین انجام شده است را تکمیل کرد. دوربین های تلویزیونی آنبورد STS-L اولین تصاویر را از فضا دریافت کردند".
دو عکس عناصر ساختار Luna-25 را در پس زمینه زمین و ماه نشان می دهد و سومی نشان ماموریت این ایستگاه را.
موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه خاطرنشان کرد که تمام دستگاه‌های ایستگاه عملکرد و آمادگی کامل برای اکتشاف ماه را نشان دادند، گره‌ها و بلوک‌های آنالوگ و دیجیتال به خوبی کار می کنند.
موشک سایوز 2.1b با اولین ایستگاه داخلی قمری لونا-25 در تقریباً 50 سال گذشته در ساعت 2:11 به وقت مسکو در 11 آگوست از پایگاه فضایی واستوچنی پرتاب شد.
луна-25 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
کسب اولین داده ها از تجهیزات نمونه برداری کاوشگر"لونا-25"
این دستگاه باید به اولین ایستگاهی تبدیل شود که فرود نرم را در منطقه قطب جنوب ماه با زمین سخت انجام دهد. همه ایستگاه های پیشین در منطقه استوایی ماه فرود آمدند. هدف اصلی ایستگاه انجام مطالعات تماس خاک ماه برای حضور یخ است.
لونا 25 همچنین اولین ایستگاه قمری در تاریخ روسیه مدرن خواهد بود. آخرین فضاپیمای شوروی که به ماهواره زمین فرستاده شد در سال 1976 به فضا پرتاب شد و "Luna-24" نام داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала