کسب اولین داده ها از تجهیزات نمونه برداری کاوشگر"لونا-25"

© Sputnikлуна-25
луна-25 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
اشتراک
دانشمندان اولین داده های اندازی گیری را از کاوشگر "لونا-25" دریافت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بخش رسانه ای شرکت دولتی "روس کاسموس" روز یکشنبه به خبرنگاران اعلام کرد که تجهیزات نمونه برداری علمی کاوشگر "لونا-25" که به سمت کره ماه در حرکت میباشد، روشن شده اند و اولین اندازه گیری ها را صورت داده اند که در نتیجه دانشمندان شروع به بررسی داده های دریافتی کرده اند.
در اطلاعیه این نهاد آمده است: "امروز اولین بکارگیری مجموعه های دستگاه های علمی که توسط انستیتوی علوم فضایی آکادمی علوم روسیه طراحی شده اند، در شرایط فضایی صورت گرفت".
تاکید شده است که داده های تله متری خدماتی از تمامی این دستگاه ها نشان داده اند که آنها بصورت عادی کار می کنند. اولین داده های اندازی گیری در حال پرواز به سمت ماه دریافت شده اند و تیم علمی پروژه مشغول بررسی آنها شده است.
Установка ракеты Союз-2.1б с автоматической станцией Луна-25 на стартовый комплекс космодрома Восточный - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2023
اولین اصلاح مسیر "لونا-25" به سمت ماه
در آژانس فضایی روسیه خاطرنشان شد که کاوشگر خودکار "لونا-25" که روز 11 آگوست از ایستگاه فضایی واستوچنی پرتاب شده است، به مسیر خود به سمت ماه ادامه می دهد. تمامی سیستم های کاوشگر بصورت عادی کار می کنند و ارتباط با آن پایدار بود و توازن انرژی آن مثبت می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала