- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

گزارش وزارت دفاع روسیه از پیشرفت عملیات ویژه نظامی

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای ارتش روسیه
نیروهای ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
اشتراک
نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به انجام عملیات نظامی ویژه ادامه می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، مبنی بر گزارش منتشر شده از وزارت دفاع روسیه، در جهت کوپیانسک، واحدهای گروه نیروهای "غربی" با استفاده از حملات هوایی ارتش و آتش توپخانه، شش حمله ناموفق و ضدحمله واحدهای 14، 44 مکانیزه و 95 تیپ حمله هوایی نیروهای مسلح اوکراین ، در نواحی شهرک‌های نواسلفسکویه جمهوری لوگانسک ، و همچنین مسیرهای سینکوفکا و مانکوفکا در منطقه خارکف را با موفقیت دفع کردند.
تلفات دشمن در این راستا به بیش از 60 نظامی اوکراینی، چهار خودروی زرهی رزمی، دو خودرو و همچنین یک رادار ضد باتری AN / TPQ-36 ساخت ایالات متحده رسید
در جهت دونتسک، اقدامات فعال و هماهنگ واحدهای گروه نیروهای "جنوب" با پشتیبانی مداوم از آتش توپخانه، شش حمله گروه های تهاجمی 110 مکانیزه اوکراین در مناطق سکونتگاه های بلوگروفکا، وسله، کراسنوگروفکا، و همچنین در غرب کلشفکا جمهوری دونتسک را با موفقیت دفع کرد. تلفات دشمن در روز بالغ بر 300 نظامی اوکراینی کشته و زخمی شده، سه خودروی زرهی رزمی و دو خودرو بوده است.
گشت دریایی ناوگان نیروی دریایی ارتش روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
گشت دریایی روسیه یک کشتی عازم اوکراین را متوسل به زور متوقف کرد
در جهت کراسنولیمانسکی، اقدامات حرفه ای واحدهای گروه "مرکز" نیروها، حملات هوایی، آتش توپخانه و سیستم های آتشبار با موفقیت حمله گروه تهاجمی تیپ 68 نیروهای مسلح جنوب شرق اوکراین را دفع کردو تا 45 نظامی اوکراینی، سه خودروی زرهی رزمی، چهار کامیون وانت، یک دستگاه توپخانه خودکششی Gvozdika و یک هویتزر D-30 منهدم شدند.
در جهت جنوب دونتسک، یگان های گروه سربازان شرق، با حملات هوایی عملیاتی-تاکتیکی، آتش توپخانه و سیستم های آتش بار، واحدهای دشمن را در مناطق شهرک های استارومایورسکویه و اوروژاینویه جمهوری دونتسک شکست دادند. در نتیجه این درگیری، 80 نظامی اوکراینی، یک تانک، چهار خودروی زرهی رزمی، سه خودرو و همچنین هویتزرهای D-20 و D-30 منهدم شدند.
در جهت زاپاروژیه، واحدهای گروه نیروهای روسی با پشتیبانی توپخانه، حمله دشمن را در جنوب غربی شهرک اوسپنوفکا، منطقه زاپاروژیه دفع کردند. علاوه بر این، آتش بر روی انباشت نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در مناطق شهرک های یابلونویه و مالایا توکماچکا در منطقه زاپاروژیه وارد شد. تلفات دشمن بیش از 40 نظامی اوکراینی، 5 تانک، 5 خودروی رزمی پیاده نظام، سه خودرو، یک هویتزر FH-70 ساخت انگلیس، دو فروند هویتزر Msta-B و یک توپ D-20 بود.
در جهت خرسون، در اثر آتش، بیش از 20 نظامی اوکراینی، چهار خودرو و همچنین یک سامانه توپخانه M777 ساخت آمریکا در یک روز منهدم شد.
هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و ارتش، نیروهای موشکی و توپخانه گروه‌های نیروهای مسلح فدراسیون روسیه در طول روز ر 137 منطقه نیروی انسانی و تجهیزات دشمن را مورد اصابت قرار دادند.
علاوه بر این، پست فرماندهی پیشروی سپاه نهم ارتش نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی شهر آرخوف در منطقه زاپوروژیه هدف قرار گرفت.
هواپیمای جنگنده نیروی هوافضای روسیه در منطقه روستای بروسوفکا در جمهوری دونتسک یک بالگرد Mi-8 نیروی هوایی اوکراین را در هوا سرنگون کردند. سامانه‌های پدافند هوایی در طول روز 8 موشک از سامانه موشکی پرتاب چندگانه هامرز را رهگیری کردند. علاوه بر این، 25 پهپاد اوکراینی در مناطق شهرک های جمهوری لوگانسک و دونتسک زاپاروژیه منهدم شدند.
در مجموع از آغاز عملیات ویژه نظامی تاکنون موارد زیر توسط ارتش روسیه منهدم شده است: 458 فروند هواپیما، 246 بالگرد، 5708 هواپیمای بدون سرنشین، 429 سامانه موشکی ضد هوایی، 11274 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 1144 خودروی جنگی پرتاب چندگانه و سامانه های راکتی، 5862 قبضه توپ و خمپاره صحرایی و همچنین 12207 دستگاه خودروی ویژه نظامی.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала