فرانسه از پایان آموزش 6 هزار سرباز نیروهای مسلح اوکراین خبر داد

© Sputnik / Mikhail Markiv /  مراجعه به بانک تصاویر اسلحه ای برای ارتش اوکراین باقی نمانده است
اسلحه ای برای ارتش اوکراین باقی نمانده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
اشتراک
وزیر دفاع فرانسه گفت: فرانسه با آموزش 6 هزار متخصص، برنامه سال 2023 را برای آموزش سربازان اوکراینی انجام داده است.
به گزارش اسپوتنیک، "سباستین لکورنو" وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه ای با Var Matin گفت: "حمله متقابل اوکراین به نسل جدیدی از سربازان نیاز دارد که باید آموزش ببینند. در ماه اوت، ما به هدف سالانه خود برای آموزش 6 هزار سرباز اوکراینی که میان فرانسه و لهستان توزیع شده اند، رسیدیم."
وی خاطرنشان کرد که فرانسه به حمایت نظامی فعال از اوکراین به ویژه در زمینه دفاع هوایی و تامین مهمات ادامه می دهد.
لکورنو گفت: "حقیقت این است که ضد حمله مقدار زیادی مهمات مصرف می کند. ما هر ماه دسته های گلوله های کالیبر 155 را به اوکراینی ها عرضه می کنیم."
پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که پاریس 50 موشک دوربرد اسکالپ را برای "حمایت" از حمله نیروهای مسلح اوکراین به اوکراین عرضه می‌کند. مکرون در ماه ژوئن گفت که سامانه موشکی ضدهوایی SAMP/T فرانسوی-ایتالیایی به اوکراین تحویل داده شده و آماده اجرای عملیات است.
پاریس قبلاً تعدادی هویتزر 155 میلی متری TRF1 و دو سامانه دفاع هوایی کروتال را نیز به کی یف عرضه کرده است. همچنین گزارش شده است که اوکراین پیش از این 18 دستگاه توپخانه CAESAR از فرانسه دریافت کرده است. فرانسه علاوه بر تسلیحات، یونیفرم، سوخت، گلوله و کارتریج، کیت کمک های اولیه و جیره خشک، تشعشعات، وتجهیزات حفاظت شیمیایی و بیولوژیکی را به اوکراین ارائه کرد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала