رسانه: غرب انتظار داشت ضدحمله کی یف، روسیه را مجبور به مذاکره کند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین
فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
اشتراک
نشریه آمریکایی در مقاله ای نوشت، غرب فکر می کرد که ضدحملات متقابل اوکراین، روسیه را به میز مذاکره بکشاند.
به گزارش اسپوتنیک، وال اسنرین ژورنال در مقاله ای نوشت:" در غرب، امید بود که ضد حمله اوکراین، در صورت موفقیت آمیز بودن، به مجبور کردن روسیه به مذاکره تا زمستان امسال کمک کند، اما اکنون چنین نتیجه ای بعید است، و سیاستمداران غربی شروع به فکر کردن در مورد آماده سازی کی یف برای حمله احتمالی بهار آینده کرده اند".
در بخش دیگری از این مطلب آمده است:" مقامات آمریکایی و دیگر کشورهای غربی امیدوار بودند که یک پیشرفت چشمگیر در اوکراین بتواند به نیروهای روسیه آسیب برساند تا رئیس جمهور این کشور ولادیمیر پوتین را در زمستان امسال به میز مذاکره برای بحث های جدی درباره نوعی حل و فصل بکشاند".
خاطرنشان می شود که استراتژیست های نظامی و سیاستمداران در غرب از هم اکنون شروع به تفکر در مورد حمله احتمالی اوکراین در بهار 2024 کرده اند.
ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنو دونتسک، آرتیوموفسک و زاپاروژیه در 4 ژوئن آغاز شد. کی‌یف تیپ‌های آموزش‌دیده ناتو را مجهز به تجهیزات غربی، از جمله تانک‌های لئوپارد، در این مناطق مستقر کرد.
همانطور که رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در 21 ژوئیه اعلام کرد، این حملات "حداقل تا کنون" هیچ نتیجه ای برای سربازان اوکراینی در بر نداشته و متصدیان غربی "به وضوح" از روند "ضد حمله" ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار" به کی یف کمکی نمی‌کند.
در 4 آگوست، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که از آغاز "ضد حمله"، در ژوئن تا ژوئیه، نیروهای اوکراینی بیش از 43 هزار نفر و بیش از 4.9 هزار انواع تجهیزات و سلاح را از دست داده اند. در میان تجهیزات منهدم شده اوکراینی 26 هواپیما، 9 هلیکوپتر، 1831 خودروی زرهی شامل 25 تانک لئوپارد آلمانی، هفت تانک چرخدار AMX فرانسوی و 21 خودروی رزمی پیاده نظام آمریکایی بردلی وجود دارد.
رسانه های غربی به ویژه به اثربخشی میادین مین نیروهای مسلح روسیه اشاره می کنند. در مقابل این پس زمینه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ابراز عقیده کرد که حمله نیروهای مسلح اوکراین "ماه های دیگر" ادامه خواهد داشت و ایالات متحده شروع به تامین مهمات خوشه ای برای نیروهای مسلح اوکراین کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала