آلمان خواستار حل و فصل دیپلماتیک درگیری در اوکراین شد

© AFP 2023 / Kevin LamarqueКанцлер Германии Олаф Шольц на саммите G20 в Индонезии
Канцлер Германии Олаф Шольц на саммите G20 в Индонезии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
اشتراک
صدراعظم آلمان خواستار تلاش های دیپلماتیک برای توقف درگیری در اوکراین شد.
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولتс صدراعظم آلمان تلاش های دیپلماتیک برای توقف درگیری در اوکراین را ضروری می داند.
رایزنی ها در جده در تاریخ 6-5 آگوست برگزار شد که از نمایندگان روسیه برای شرکت در آن دعوت نشده بود.
به عقیده صدراعظم آلمان ، مذاکرات برگزار شده در عربستان سعودی بسیار مهم بودند. به گفته وی، می بایست اعتراف کرد که این مذاکرات تنها "آغاز" بودند. اما با این وجود این مذاکرات چیزی خاصی بودند.- این مطلب را شولتز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ZDFآلمان اعلام کرد.

صدراعظم آلمان همچنین تاکید کرد که چین نیز علاوه کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی در مذاکرات عربستان سعودی شرکت کرده بود. وی افزود که این امر می تواند یکی از روش های دستیابی به صلح شود. شولتز تصریح کرد: "دقیقا به همین دلیل ادامه این مذاکرات مفهوم پیدا می کند، زیرا آنها به شکل کاملا سازنده فشار بر روسیه را تقویت می کنند تا این را درک کند که به راه غلطی رفته و می بایست نظامیان خود را خارج کرده و صلح را میسر نماید".

آژانس خبری عربستان سعودی پیشتر اعلام کرده بود که این دیدار به ابتکار ولیعهد عربستان سعودی برگزار شده بود که در ارتباط با روسیه و اوکراین قرار دارد.
عربستان شرط کاهش استخراج نفت را اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2023
اظهارنظر وزارت خارجه آمریکا در خصوص نشست اوکراین در عربستان
دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که کاخ کرملین دیدار در عربستان سعودی را تعقیب خواهد کرد و می بایست این مطلب روشن شود که چه اهدافی برای آن گذاشته خواهند شد. در عین حال وزارت خارجه فدراسیون روسیه تاکید کرده بود تحکمیم تصمیمات در مورد حل و فصل بحران اوکراین در سطح سیاسی بدون حضور روسیه پوچ و بی فایده می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала