- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

اوکراین با بمب های خوشه ای دونتسک را گلوله باران کرد

© AP Photo / Sven KaestnerСотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2023
اشتراک
دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک خبر داد که نیروهای مسلح اوکراین سه گلوله خوشه ای در دونتسک شلیک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین در کانال تلگرامی خود گزارش داد که شب گذشته، نیروهای اوکراینی سه گلوله خوشه ای را در مدت پنج دقیقه به سمت دونتسک شلیک کردند.
به گفته دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک، نیروهای مسلح اوکراین در ساعت 23:35، دو گلوله کالیبر 155 میلی متری (خوشه ای) به منطقه کی یف شهر دونتسک شلیک شد. در ساعت 23:40 یک گلوله خوشه ای دیگر با کالیبر ناتو در همین جهت شلیک شد.
پیشتر، دنیس پوشیلین، رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک اعلام کرد که اخیراً نیروهای اوکراینی تعداد مهمات خوشه ای مورد استفاده در گلوله باران را افزایش داده اند. دونتسک، گورلوفکا، یاسینواتایا، ماکیفکا به طور مداوم مورد حمله قرار می گیرند و شهر پشت جبهه شاخترسک نیز مورد حمله قرار گرفت.
اوکراین به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی دیگر، مهمات خوشه ای از ایالات متحده دریافت کرد. این مهمات توسط یک کنوانسیون بین المللی که توسط 123 کشور تصویب شده است ممنوع هستند، اما ایالات متحده و اوکراین این کنوانسیون را امضا نکردند. هنگام انفجار، بمب های خوشه ای مهمات کوچک تری را به بیرون پرتاب می کنند که برخی از آنها به دلایل فنی کار نمی کنند. این امر جمعیت غیرنظامی را تهدید می کند: مهمات منفجر نشده تبدیل به مین هایی می شوند که می توانند افراد را تا مدت ها پس از پایان عملیات نظامی بکشند یا معلول کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала