آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги Ирана на одной из улиц Тегерана
Флаги Ирана на одной из улиц Тегерана - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2023
اشتراک
رئیس کل بانک مرکزی ایران اعلام کرد که منابع ارزی کشور در کره جنوبی آزاد شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در صفحه خود در شبکه های مجازی اعلام کرد که تمامی منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی آزاد شده اند و به زودی برای خرید کالاهای غیر تحریمی صرف خواهند شد.

وی با اشاره با دستاورد دیپلماتیک ایران اظهار کرد: " به تیم دیپلماسی ارزی به دلیل موفقیت در آزادسازی منابع ارزی توقیف شده تبریک می‌گویم. بدون تردید آنچه بدست آمده فراتر از تحلیل‌های موجود است و البته که این فرآیند، ادامه خواهد داشت".

رئیس کل بانک مرکزی ایران در مورد سرمایه توقیف شده کشور در کره جنوبی توضیح داد: " لازم به تاکید است که متاسفانه نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان طی سال‌های پایانی دهه ۹۰ بصورت وون (واحد پول ملی کره جنوبی) به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت. حتی در طی این سال‌ها نیز به دلیل کاهش برابری وون به دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد".

فرزین همچنین با اشاره به دستاوردهای جدید دیپلماسی کشور تشریح کرد که این منابع از واحد ارزی کره جنوبی به یورو و به کشور ثالثی منتقل خواهند شد. وی افزود که هزینه تبذیل این منلع به یورو را کشور ثالث بر عهده گرفته است.

این مقام ایرانی همچنین خاطرنشان کرد: " بزودی تمامی این منابع یورویی به حساب‌های ۶ بانک ایرانی در قطر واریز و بصورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود. مابقی این منابع هم در صورت سپرده، مشمول دریافت سود بانکی خواهد شد".

رئیس کل بانک مرکزی ایران همچنین در مورد دیگر منابع ارزی کشور در دیگر کشورهای جهان تصریح کرد: "لازم به تاکید است منابع ارزی ایران در چند کشور دیگر نیز بزودی در دسترس قرار می‌گیرد که اخبار و آثار آن در بازار و مبادلات تجاری مشاهده خواهد شد".

واکنش مقامات ایرانی به آزاد سازی دارایی های ایران توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
واکنش مقامات ایرانی به آزاد سازی دارایی های ایران توسط آمریکا
ایران و آمریکا اندکی پیش توافق در مورد تبادل زندانیان دو کشور را تایید کردند که بر مبنای شروط این معامله بین دو کشور، منابع ارزی مسدود شده ایران در کره جنوبی جهت هزینه برای مواد غیر تحریمی آزاد گردیده و به کشور ثالثی منتقل شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала