واکنش مقامات ایرانی به آزاد سازی دارایی های ایران توسط آمریکا

© AFP 2023 / Carlos Barriaواکنش مقامات ایرانی به آزاد سازی دارایی های ایران توسط آمریکا
واکنش مقامات ایرانی به آزاد سازی دارایی های ایران توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
اشتراک
مقامات ایرانی در واکنش به تبادل زندانیان با آمریکا و متعاقبا آزاد سازی دارایی های بلوکه شده ایران توسط آمریکا در شبکه اجتماعی خود مطالبی را منتشر کردند.
به گزارش اسپوتنیک، منابع آگاه گزارش دادند که ایران و ایالات متحده در مبادله زندانیان توافق کردند، تهران بر اساس این توافق به ۶ میلیارد دلار دارایی مسدود شده خود برای استفاده بشردوستانه دسترسی خواهد داشت.
تهران به عنوان اولین گام در اجرای این توافق، پیش از این پنج نفر با تابعیت دوگانه آمریکایی و ایرانی را که در حال حاضر در حصر خانگی به سر می‌برند و قبلاً به جاسوسی متهم شده بودند، از زندان آزاد کرده است.
علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در این خصوص در توییتی نوشت: "فرایند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که چند سال است به‌طور غیرقانونی توسط آمریکا توقیف شده، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کرده‌است."
جمشیدی،معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور ایران نیز به نوبه خود در اینباره واکنش نشان داد و نوشت: بعد از آزاد شدن پول های ایران در عراق، فرایند آزادسازی کل دارایی‌های ایران در کره جنوبی نیز آغاز شده است. تا زمان انتقال کامل پولها، زندانیان مدنظر آمریکا همچنان در ایران باقی می‌مانند.
دبیرکل گردان های حزب الله عراق تحریم شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
آمریکا قصد ندارد تحریم‌های علیه ایران را لغو کند
مرندی مشاوررسانه ای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران نوشت: ایران به دارایی‌های آزاد شده خود دسترسی مستقیم و کامل خواهد داشت، شرکت‌های قطری نقشی نخواهند داشت، بانک‌های ایران کنترل کامل خواهند داشت و می‌توانند بدون محدودیت کالا و خدمات خریداری کنند.
وزارت خارجه ایران نیز در واکنش به این اقدام روز گذشته بیانیه ای را منتشر کرد و تاکید نمود: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود در این خصوص را دریافت کرده‌ است.
علاوه بر آزادسازی منابع مالی که به صورت غیرقانونی توقیف شده بود، حمایت از حقوق ایرانیان در سرتاسر جهان جزو وظایف ذاتی وزارت امور خارجه است. در این چارچوب، آزادی تعدادی از زندانیان بی‌گناه ایرانی که طی سال‌های گذشته به طور غیرقانونی و با اتهام واهی د‌ور زدن تحریم های ظالمانه آمریکا، در این کشور دستگیر و زندانی شده‌اند، به طور جدید توسط دستگاه دیپلماسی پیگیری شده است. در این راستا، آزادی تعدادی از زندانیانی که به طور غیرقانونی توسط آمریکا بازداشت شده‌اند، بزودی محقق خواهد شد.
وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
بیانیه وزارت خارجه ایران در مورد آزادسازی منابع توقیف شده ایرانی
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала