پرونده فساد: آیا جو بایدن از طریق پسرش سود می برد؟

© AP Photo / Nick WassПрезидент США Джо Байден с сыном Хантером, 2010 год
Президент США Джо Байден с сыном Хантером, 2010 год - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
اشتراک
کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا بیش از 20 میلیون دلار از منابع خارجی به خانواده بایدن را پرداخت کرده است. آیا این افشاگری بر رئیس جمهور جو بایدن سایه افکنده است؟
به گزارش اسپوتنیک، بازرسان مجلس نمایندگان مجلس سومین یادداشت سوابق بانکی را به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد خانواده جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در 9 اوت منتشر کردند. این یادداشت نشان داد که در دوران معاونت جو بایدن، خانواده وی بیش از 20 میلیون دلار از اوکراین، قزاق، چین، روسیه و روسیه جمع آوری کرده اند و اتباع رومانیایی در ازای حمایت، کمک و دسترسی به آن زمان ویپ.
به گفته بازرسان، پسر جو بایدن، هانتر، "مارک" خانواده را به دلار بالا می فروخت. متأسفانه، از شواهد موجود در لپ تاپ هانتر بایدن، که از دسامبر 2019 در اختیار اف بی آی بوده است، و سوابق مختلف بانکی و شرکت های مخفی کشف شده است، مشخص است که هانتر بایدن در واقع بخشی جدایی ناپذیر از فساد بایدن است.
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
جمهوری خواهان نسبت به خطر انقلاب در ایالات متحده هشدار دادند
مارک لیتل، مفسر سیاسی محافظه‌کار و مدیر اجرایی CURE America Action، به اسپوتنیک گفت: طرحی که جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی را نیز شامل می‌شود. بی‌تردید جو بایدن رئیس طرح نفوذی است که خانواده‌اش را به میزان ده‌ها میلیون دلار ثروتمند کرده است. این مفسر گفت: آمریکا برای سال‌ها توسط خانواده بایدن برای فروش گذاشته شده است، همانطور که اکنون از سوابق بانکی به دست آمده توسط کمیته نظارت مشخص است."
آیا جو بایدن از تجارت پسرش سود برد؟
انتشار کمیته تحت رهبری حزب جمهوری خواه بحثی پر جنب و جوش را در مطبوعات ایالات متحده با رسانه های خبری لیبرال برانگیخت که استدلال می کردند رئیس جمهور فعلی شخصاً از طرح های ادعایی نفوذ هانتر سود نبرده است.
به نوبه خود، رسانه های محافظه کار ایالات متحده اصرار دارند که جو "کاملا" از تجارت خارجی پسرش سود برده است. محافظه کاران برای حمایت از ادعای خود، پیام قدیمی هانتر را کشف کردند که از به اصطلاح "لپ تاپ از جهنم" سرچشمه می گرفت که در آن بایدن جوان تر از اینکه پدرش "نیمی" از "حقوق" او را گرفته بود، شکایت کرد.
علاوه بر این، ایمیل‌های سال 2010 بین هانتر بایدن و شریک تجاری‌اش اریک شورین ظاهراً نشان داد که هانتر برخی از صورت‌حساب‌های پدرش را می‌پرداخت و زمانی که جو، معاون رئیس‌جمهور بود، برای تعمیر خانه خرج می‌کرد. دیگر مفسران محافظه‌کار به ایمیلی در 13 می 2017 به هانتر و شرکای تجاری‌اش اشاره می‌کنند که در آن یکی از شرکت‌کنندگان در معامله به تفکیک سهام اشاره می‌کند که در آن 10 درصد از سرمایه‌گذاری مشترک سودآور CEFC توسط هانتر برای شرکت بزرگ نگهداری می‌شود. پسر." تونی بوبولینسکی، یکی از همکاران تجاری سابق هانتر بایدن، اصرار داشت که "مرد بزرگ" کسی جز جو نیست.
فیلیپ گیرالدی، پیشین، گفت: "من معتقدم ثابت شده است که هانتر بایدن در ازای پول و سایر محاسن، نفوذ خود را بر دولت آمریکا دستکاری می کرد، اما مشکل نشان دادن میزان همکاری یا حتی مشارکت جو بایدن در این طرح است." رئیس ایستگاه سیا که اکنون مدیر اجرایی شورای منافع ملی است، به اسپوتنیک گفت.
با این حال، برای اثبات این امر در دادگاه، باید ثابت کرد که: اول، جو مستقیماً و آگاهانه درگیر بوده است. و دوم اینکه جو به طور مادی و مستقیم از پول حاصله سود می برد، کهنه سرباز سیا ادامه داد. جیرالدی گفت: "من مطمئن نیستم که بتوان اولی را بدون تردید معقول نشان داد (مثلاً رد شده است که جو واقعاً در اتاق بوده است که هانتر مخاطب چینی خود را تهدید به اخاذی کرده است).
افسر اطلاعاتی سابق گفت، مگر اینکه جو پول خود را به روشی قابل ردیابی در یک حساب بانکی واریز کند، اثبات اینکه او از آن سود مادی و مستقیم داشته است نیز دشوار خواهد بود.
جیرالدی خاطرنشان کرد: "برای اینکه آن را به فساد سنتی تبدیل کنیم، باید نشان داده شود که جو تهدیدهای هانتر را انجام داده یا تهدید کرده است. برای مثال، اگر جو هرگز تلفنی را بر نمی‌داشت و آنچه را که هانتر ارائه می‌داد تأیید نمی‌کرد، نشان دادن اینکه او واقعاً کار فاسدی انجام داده است، سخت می‌شد! می‌توانم باور کنم که هانتر تمام کارهای ادعا شده را انجام داده است، اما من ترجیح می‌دهم جو را به عنوان فردی ببینم. وقتی فرصتی پیش می‌آید و فرصتی برای دستگیر شدن وجود ندارد، جیبش را می‌بندد.
چنین سوء استفاده از موقعیت‌ها در میان طبقه سیاسی عموماً فاسد ما رایج است. من تعجب می‌کنم که جو چگونه از زمانی که یک دولت بوده، دارایی شخصی ۷ میلیون دلاری را جمع کرده است. کارمند بیشتر عمر بزرگسالش و همسرش معلم مدرسه است!"
آیا جو بایدن با استیضاح روبرو خواهد شد؟
پیش از این، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد که قانونگذاران جمهوری خواه ممکن است تحقیقات استیضاح جو بایدن را به دلیل سوء رفتارهای مالی آشکار و معاملات تجاری مشکوک خانواده بایدن در نظر بگیرند.
هانتر بایدن پسر جو بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
دادستان کل آمریکا بازرس ویژه ای را برای تحقیق درباره پسر بایدن منصوب کرد
او توضیح داد که تحقیقات استیضاح به کنگره اجازه می دهد "اطلاعاتی را به دست آورد تا بتواند حقیقت را بداند." لیتل گفت: "پرزیدنت بایدن دیگر نمی تواند ارتباط خود را با معاملات هانتر در کنار پدرش مخفی کند و پنهان کند و در نتیجه تحقیقات استیضاح شایسته است و باید به سرعت ادامه یابد، زیرا به نظر می رسد رئیس جمهور و اعضای خانواده اش ممکن است خطری برای امنیت ملی داشته باشند." به این ترتیب، کنگره باید وظیفه خود را انجام دهد و به سوگند خود برای محافظت از آمریکا در برابر همه دشمنان داخلی و خارجی پایبند باشد و رسانه ها نیز باید از مسیر خود خارج شوند. اندکی توجه را به این واقعیت جلب کرده است که رئیس جمهور ترامپ "به دلیل یک تماس تلفنی با اوکراین که در آن هیچ چیز ناخوشایندی رخ نداده است اما مخالفان او حقایق را برای نابودی او گسترش دادند" استیضاح شد. لیتل تاکید کرد، با این حال، وقتی صحبت از بایدن ها می شود، مردم "شواهد روشنی از دستفروشی نفوذ و پرداخت ها به اعضای مختلف خانواده بایدن از چندین نهاد خارجی بدون هیچ هدف تجاری مشخصی می بینند."
جیرالدی به نوبه خود تردید دارد که بایدن مسن استیضاح شود، با توجه به این که جرالدی تا چه حد از او توسط جریان اصلی مطبوعات و شخصیت های اطلاعاتی ایالات متحده حمایت می شود. با آشکار شدن افشاگری‌ها، توضیحات جایگزین زیادی از طرف محافظان جو چه در دولت و چه در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.
آب به اندازه‌ای گل آلود می‌شود که ایجاد یک مورد قانع‌کننده در ذهن رای‌دهندگان را دشوار می‌کند. انتظار نداشته باشید که جو بایدن با استیضاح روبرو شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала