دادستان کل آمریکا بازرس ویژه ای را برای تحقیق درباره پسر بایدن منصوب کرد

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisهانتر بایدن پسر جو بایدن
هانتر بایدن پسر جو بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
اشتراک
دادستان کل آمریکا بازرس ویژه ای را برای تحقیق درباره هانتر بایدن منصوب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مریک گارلند، دادستان کل آمریکا روز جمعه از انتصاب یک دادستان ویژه برای رسیدگی به پرونده پسر جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا، هانتر بایدن خبر داد.
به گفته رئیس وزارت دادگستری آمریکا، وی تصمیم گرفت تا دیوید وایس، دادستان فدرال را به این سمت منصوب کند.
این هفته، روز سه شنبه، آقای ویسی به من اطلاع داد که به نظر ایشان تحقیقات ایشان به مرحله ای رسیده است که می تواند به عنوان دادستان ویژه به کار خود ادامه دهد و در نتیجه بررسی های صورت گرفته درخواست کرد که به این سمت منصوب شود.
گارلند طی یک سخنرانی ویژه گفت: از این درخواست، و همچنین شرایط فوق‌العاده مرتبط با این پرونده، به این نتیجه رسیدم که انتصاب (وایس به عنوان دادستان ویژه به نفع عمومی است.
این مقام مسئول افزود: ویس در وضعیت جدید خود اجازه ادامه تحقیقات و انجام هر اقدام تحقیقاتی را که صلاح بداند خواهد داشت. وزیر ایالات متحده توضیح داد: او به کنگره اطلاع داد که در این مورد به او اختیارات نهایی داده شده است، از جمله مسئولیت تصمیم گیری در مورد مکان، زمان و اینکه آیا اتهامات باید مطرح شود یا خیر، و همچنین تصمیم گیری های لازم برای حفظ بی طرفی تحقیقات انجتم شود.
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.07.2023
کاخ سفید احتمال عفو پسر بایدن را رد کرد
بر اساس سند دادگاهی که روز جمعه منتشر شد، دادستانی و دفاعی در پرونده پسر هانتر بایدن، رئیس جمهور آمریکا نتوانستند به توافق برسند و مذاکرات آنها به بن بست رسید.
"به دنبال مذاکرات تکمیلی پس از جلسه استماع در 26 ژوئیه 2023، طرفین در بن بست قرار گرفته اند، آنها نه در مورد معامله با تحقیقات در مورد جرایم مالیاتی و نه در مورد نگهداری غیرقانونی سلاح پیش از محاکمه به توافق نرسیده اند.
هانتر بایدن، که اولین فرزند رئیس جمهور فعلی است که متهم شده است، به دو فقره "فرار مالیاتی عمدی" متهم شده است. طبق آمار رسمی، او در سال‌های 2017 و 2018 بیش از 100 هزار دلار پرداخت نکرده است که او را به 12 ماه حبس در هر مورد از این اتهامات تهدید می‌کند. بایدن جوانر در سال 2018 نیز به طور جداگانه متهم شد که بر اساس آن وی در سال 2018 با علم به اینکه از مواد مخدر غیرقانونی استفاده می کند، یک اسلحه کلت داشته است. این نیز به نوبه خود نقض قانون است و حداکثر مجازات آن ده سال زندان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала