هکرهای روس اطلاعاتی در مورد آمادگی سوئیس برای کمک به نیروهای اوکراینی منتشر کردند

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ پارلمان سوئیس در شهر برن
کاخ پارلمان سوئیس در شهر برن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
اشتراک
هکرهای جوکر دی پی آر از روسیه، سندی در مورد آمادگی سوئیس برای کمک به نیروهای مسلح اوکراین منتشر کردند.
به گزارش اسپوتنیک، گروه هکری جوکر دی پی آر روسیه، سندی محرمانه از دبیرخانه دولتی اقتصاد سوئیس (SECO) منتشر کرده است که در آن سناریوهای مختلفی را مورد بحث قرار می دهد که به برن اجازه می دهد بدون نقض حق بی طرفی به اوکراین کمک نظامی کند، مقامات سوئیسی تأیید کرده اند که این سند به گفته روزنامه محلی Temps و یک گروه مطبوعاتی Tamedia، واقعی است.
گروه هکر روسی جوکر دی پی آر در 8 آگوست ویدئویی را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که نشان می دهد چگونه یک سند محرمانه سوئیس در مورد توانایی برن برای تامین تسلیحات به اوکراین به دست آورده است.
این گروه در انتشار خود اطمینان می دهد که این سند ابتدا توسط ایالات متحده رهگیری و سپس به ارتش اوکراین تحویل داده شده است.
اگرچه بسیاری از اطلاعات مندرج در این سند قبلاً شناخته شده است، بند با عنوان "محرمانه" حاوی اطلاعات جدیدی است. اینکه سوئیس در حال بررسی امکان ایجاد "حلقه تبادل" با کشور بالتیک و دانمارک برای جایگزینی 25 خودروهای زرهی سوئیسی پیرانا 3 ارسال شده به اوکراین است.
در متن این سند "محرمانه آمده است: در حال حاضر، تبادل دایره ای بین دانمارک، یکی از کشورهای حوزه بالتیک (احتمالا لتونی) و اوکراین که شامل تجهیزات نظامی سوئیس است ظاهرا امکان پذیر است. این کشور بالتیک تجهیزات نظامی را به اوکراین منتقل خواهد کرد و در ازای آن خودروهای مشابهی از دانمارک دریافت خواهد کرد. هنوز درخواست خاصی دریافت نشده است. آنها باید به صورت فردی مطابق با قوانین مربوط به اموال نظامی در نظر گرفته شوند."
سخنگوی SECO Fabian Meienfisch به گروه مطبوعاتی Tamedia تأیید کرد که این سند معتبر است و در اوایل سال 2023 جمع آوری شده است. ماین فیش افزود: "دولت این موضوع نشت اسناد را بسیار جدی می گیرد و بنابراین شروع به شفاف سازی از طریق کانال های مختلف می کند.
اطلاعات مندرج در این سند در عین حال در دسترس عموم قرار گرفته است." سناتور سوئیسی ورنر سالزمن در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی RTS سوئیسی گفت که از محتوای این سند شگفت زده شده است. ما همیشه گفته‌ایم که چنین معاملاتی در قالب "تبادل حلقه" نقض بی‌طرفی سوئیس است و وقتی به این معامله احتمالی نگاه می‌کنیم که هنوز در دستور کار است و صحبت از 25 خودروی زرهی است.
وی خاطرنشان کرد: درک کنید که بحث آغاز شده است. در ماه مه، پاسکال کریستین بریسویل، نماینده دائم سوئیس در سازمان ملل گفت که صادرات مجدد تسلیحات سوئیسی به اوکراین بدون تغییر قانون غیرممکن است.
پیش از این، سوئیس با اشاره به اصل بی طرفی نظامی، درخواست آلمان، اسپانیا و دانمارک برای صادرات مجدد مهمات تولید شده در کنفدراسیون به اوکراین را رد کرده بود.
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2023
کمک نظامی چند میلیاردی جدید آمریکا برای اوکراین
همانطور که مقامات تاکید کردند، سوئیس می تواند از صادرات مجدد مواد نظامی خودداری کند، اگر کشوری که برای آن در نظر گرفته شده درگیر درگیری مسلحانه بین المللی باشد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین گفت که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، نه تنها شامل تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل نظامی در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала