مصر در برابر درخواست های آمریکا برای ارسال تسلیحات به اوکراین مقاومت می کند

مصر
مصر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
اشتراک
رسانه ها از مقاومت مصر در برابر درخواست های ایالات متحده برای ارسال سلاح به اوکراین خبر می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از منابع می نویسد مصر در برابر درخواست های مقامات آمریکایی برای تامین سلاح به اوکراین مقاومت می کند.
به نوشته این نشریه، مصر ظاهرا قصد داشت به روسیه موشک بفرستد، اما در ابتدای سال تحت فشار ایالات متحده از این تصمیم صرف نظر کرد.
مقامات ایالات متحده، از جمله وزیر دفاع لوید آستین، به جای آن از او خواسته اند که برای کمک به مقامات کی یف برای غلبه بر کمبود مهمات، سلاح به اوکراین ارائه کند.
کاخ کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.08.2023
کمک نظامی چند میلیاردی جدید آمریکا برای اوکراین
تصریح شده است که با چنین درخواستی، رئیس پنتاگون در ماه مارس در دیداری در قاهره به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر مراجعه کرد.
به نوشتهاین روزنامه، از آن زمان مقامات آمریکایی بیش از یک بار این کار را انجام داده اند. واشنگتن از قاهره می خواهد گلوله های توپخانه، موشک های ضد تانک، سیستم های دفاع هوایی و سلاح های سبک را به رژیم کی یف تحویل دهد.
در پایان این مقاله آمده است که مصر در گفتگو با مقامات آمریکایی این درخواست ها را به طور قطعی رد نمی کند، اما به گفته منابع ارشد، قاهره برنامه ای برای ارسال سلاح به اوکراین ندارد.
در ماه آوریل، واشنگتن پست با استناد به اسناد اطلاعاتی آمریکا که در وب منتشر شد، نوشت که مصر قصد دارد تا 40000 موشک مخفیانه به روسیه ارسال کند. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری، سپس گفت که چنین نشریاتی با چنین پیام هایی بی ارزش هستند و قاهره نیز این داده ها را تکذیب کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала