سفیر روسیه در لندن: بریتانیا هیچ طرح صلحی در اوکراین را در نظر نمی گیرد

© Sputnik / Алекс Макнотонلندن
لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
اشتراک
آندری کلین سفیر روسیه در لندن گفت که بریتانیا هیچ طرح صلحی در اوکراین را در نظر نمی گیرد و نمی خواهد در نظر بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، آندری کلین سفیر روسیه در لندن گفت که بریتانیا هیچ طرح صلحی در اوکراین را در نظر نمی گیرد و نمی خواهد در نظر بگیرد، بلکه برای رهبری در پمپاژ سلاح به رژیم کی یف تلاش می کند.
او در مصاحبه ای گفت: بریتانیا تلاش می کند از نظر سازماندهی کمپینی برای ادامه پمپاژ تسلیحات در همه جا اولین باشد و لندن هیچ طرح صلحی را در نظر نمی گیرد و نمی خواهد آنها را در نظر بگیرد.
به گفته رئیس هیئت دیپلماتیک روسیه، بریتانیا و ایالات متحده حتی قبل از سال 2014 شروع به ساختن به اصطلاح اوکراین "ضد روسیه" کردند. اگرچه حمایت نظامی بریتانیا از اوکراین از نظر حجمی کمتر از ایالات متحده است، اما در اروپا، لندن نقش اصلی را در این زمینه ایفا می کند که در کل درگیری منعکس می شود.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، روسیه "هیچ فرصتی برای انجام این کار باقی نگذاشت، خطرات امنیتی به گونه‌ای ایجاد شد که امکان واکنش با ابزارهای دیگر غیرممکن بود."
به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند تا با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بدبینانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شد، در حالی که این ائتلاف علیرغم اعتراض مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
آندری کلین سفیر روسیه در لندن گفت که اوکراین در میان شکست‌های "ضدحمله" خود بر حملات تروریستی علیه اهداف غیرنظامی روسیه تمرکز کرده است.
واقعیت این است که اوکراین اکنون در میدان نبرد در ضد حمله خود شکست می‌خورد، این قابل درک است و تا حد زیادی بر حملات تروریستی متمرکز شده است، من از این کلمه نمی‌ترسم، حملات علیه اهداف غیرنظامی در خاک روسیه...!
سفیر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی القاهره نیوز مصر گفت: اگر عمدا زیرساخت های غیرنظامی را هدف قرار دهید، این چیزی جز تروریسم نیست.
کلین گفت، در عین حال، نیروهای روسیه، بر خلاف رژیم کی یف، تنها به زیرساخت های نظامی اوکراین حمله می کنند. او افزود که آسیب های جانبی از جمله به دلیل استقرار سیستم های دفاع هوایی اوکراین در داخل شهرک ها ایجاد می شود که توسط کنوانسیون لاهه ممنوع است.
رئیس هیئت دیپلماتیک روسیه خاطرنشان کرد که ضد حمله اوکراین "هیچ نتیجه عملی نمی دهد" و تنها منجر به خسارات هنگفت در میان نیروهای مسلح اوکراین می شود. به گفته وی، کی یف روزانه 700-800 نفر را از دست می دهد، مجموع تلفات کی یف در دو ماه به 46000 سرباز می رسد.این سفیر افزود: علاوه بر این، حجم عظیمی از تجهیزات اوکراینی و 30 درصد از تجهیزاتی که غرب تامین کرده بود، نابود شد.
وی افزود: ما معتقدیم که ضد حمله عملاً به پایان رسیده است. به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، اوکراین صبح روز سه شنبه یک حمله تروریستی پهپادی به تاسیسات مسکو انجام داد. هشت پهپاد از نوع هواپیما درگیر بودند: پنج فروند از یک مجتمع ضد هوایی در منطقه مسکو سرنگون شدند، سه فروند با جنگ الکترونیک سرکوب شدند و از اهداف مورد نظر خود منحرف شدند. یک پرونده جنایی در مورد این حمله باز شده است.
سامانه راکتیاوراگان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سرویس اطلاعاتی انگلیس مسئولیت پیشروی کند نیروهای اوکراینی را به گردن بوته ها انداخت
در 4 آگوست، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که از آغاز "ضد حمله"، در ژوئن تا ژوئیه، نیروهای اوکراینی بیش از 43 هزار نفر و بیش از 4.9 هزار سلاح را از دست داده اند. در میان تجهیزات نابود شده اوکراینی - 26 هواپیما، 9 هلیکوپتر، 1831 خودروی زرهی، از جمله 25 تانک لئوپارد آلمانی، هفت تانک چرخدار AMX فرانسوی و 21 خودروی جنگی پیاده نظام آمریکایی بردلی نابود شدند.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وی خاطرنشان کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند که شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها می شود. دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала