وعده اعلام بسته جدید کمک های نظامی آمریکا به اوکراین در هفته جاری

© AP Photo / Alex BrandonПогрузка снарядов 155 мм для отправки на Украину на базе ВВС Довер, штат Делавэр, США
Погрузка снарядов 155 мм для отправки на Украину на базе ВВС Довер, штат Делавэр, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2023
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور در هفته جاری تخصیص بسته جدید کمک های نظامی به اوکراین را اعلام خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، متئو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که واشنگتن در هفته جاری بسته ای جدید از کمک های نظامی را به اوکراین تخصیص خواهد داد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: "ما به ارسال توپخانه و تسلیحات به اوکراین ادامه می دهیم. ما اندکی دیرتر در این هفته اطلاعیه هایی را در مورد کمک های بیشتری که ما در نظر داریم به اوکراین ارسال نماییم، خواهیم داشت".

میلر در عین حال از توضیح جزئیات در مورد مفاد این بسته جدید کمک ها و نیز سیستم های موشکی جدید احتمالی که در واشنگتن و کی یف در حال بررسی می باشند، خودداری کرد.
Военные учения США и Южной Кореи с использованием Армейского тактического ракетного комплекса - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2023
اوکراین خواستار تحویل موشک های ATACMS آمریکا به کی یف شد
روسیه پیشتر یادداشتی رسمی را در مورد ارسال تسلیحات به کشورهای عضو ناتو ارسال نموده بود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرده بود که هرگونه محموله تسلیحات ارسالی برای اوکراین تبدیل به هدف قانونی برای روسیه خواهند شد. در دستگاه سیاست خارجی روسیه نیز خاطرنشان شده بود که کشورهای ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین، در حال "بازی با آتش" می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала