پاسخ کرملین به سوالی در مورد قصد روسیه برای دریافت قلمروهای بیشتر

© Sputnik / Alexey Maishevکرملین مسکو و موزه دولتی تاریخ روسیه
کرملین مسکو و موزه دولتی تاریخ روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
اشتراک
مسکو: روسیه می خواهد مناطقی را تحت کنترل بگیرد که در قانون اساسی آن به ثبت رسیده اند.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه در پاسخ به سوال روزنامه آمریکایی در مورد اینکه آیا روسیه قصد دارد قلمروهای بیشتری از اوکراین را کسب نماید، اعلام کرد که مسکو می خواهد آن مناطقی را تحت کنترل داشته باشد که در حال حاضر در قانون اساسی کشور بعنوان مناطق روسی به ثبت رسیده اند.

وی به روزنامه The New York times اعلام کرد: "نه. ما تنها می خواهیم تمامی آن قلمروهایی را کنترل کنیم که اینک در قانون اساسی ما بعنوان خاک ما به ثبت رسیده اند".

همه پرسی در مورد ورود جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوگانسک، استانهای زاپاروژیه و خرسون به خاک فدراسیون روسیه در روزهای 27-13 سپتامبر سال 2022 برگزار شد. در نتیجه شمارش آرا از تمامی 100% برگه های رای، 99.23% رای دهندگان در جمهوری جمهوری خلق دونتسک، 98.42% رای دهندگان در جمهوری خلق لوگانسک، 87.05% رای درهندگان در استان خرسون و 93.11% رای دهندگان در استان زاپاروژیه خواهان الحاق به خاک فدراسیون روسیه شده بودند. ئلادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در تاریخ 30 سیپتامبر همان سال در کرملین و در نتیجه اعلام نتایج همه پرسی قرارداد پذیرش این مناطق به خاک فدراسیون روسیه را به امضا رساند. پس از آن در تاریخ 5 اکتبر وی قوانین فدرالی را به امضا رساند که به ورود مناطق جدید به خاک روسیه رسمیت داد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.12.2022
لاوروف: مناطقی که پس از همه پرسی جزو فدراسیون روسیه شدند باید آزاد گردند
کریمه در ماه مارس 2014 و در نتیجه همه پرسی که پس از کودتای دولتی در اوکراین صورت گرفت، به بخشی از خاک فدراسیون روسیه تبدیل شده بود. در همه پرسی سال 2014، 96.77% ساکنین کریمه و 95.6% ساکنین سواستوپل خواهان ورود به خاک روسیه شده بودند. اوکراین تا کنون کریمه را بخشی از خاک خود که بصورت موقت اشغال شده است، می شمارد و بسیاری از کشورهای غربی از کی یف در این موضوع حمایت می کنند. روسیه به دفعات اعلام کرده است که شهروندان کریمه از مسیری دموکراتیک به پیوستن به خاک روسیه رای داده اند و این امر در تطابق کامل با حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد می باشد. به گفته ولادیمیر پوتین، "مسئله کریمه برای همیشه بسته شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала