- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مسکو: زمینه ای برای انعقاد توافقنامه با اوکراین وجود ندارد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
اشتراک
کرملین: زمینه ای برای انعقاد توافقنامه با اوکراین در زمینه حل و فصل درگیری وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای رئیس جمهور فدراسیون روسیه به یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که در حال حاضر زمینه ای برای انعقاد توافقنامه با اوکراین برای حل و فصل درگیری وجود ندارد.

وی به روزنامه The New York Times اعلام کرد: "در حال حاضر زمینه ای برای انعقاد توافقنامه وجود ندارد. ما در آینده نزدیک به عملیات ادامه خواهیم داد".

روسیه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را در تاریخ 24 فوریه 2022 آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هدف این عملیات را "دفاع از مردمی که طی هشت سال تحت تحقیر و نسل کشی از طرف رژیم کی یف قرار گرفته اند" می باشد. وی تاکید کرد عملیات ویژه نظامی – اقدامی از سر اجبار می باشد، برای روسیه "هیچ شانسی برای اقدام به شکل دیگر باقی نگذاشتند، خطراتی در حوزه امنیتی ایجاد کردند ه عکس العمل نشان دادن از طرق دیگر غیر ممکن بود".
به گفته وی، روسیه 30 سال تلاش کرد تا با ناتو در مورد اصول امنیتی در اروپا به توافق برسد، ولی در پاسخ یا با دروغ و فریب روبرو شده و یا با تلاشهای برای سرکوب و باج گیری مواجه شده است، همزمان این پیمان علیرغم اعتراضات مسکو، بدون توقف گسترش یافته و به مرزهای ما نزدیک می شوند.
لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
روسیه هرگونه تلاش برای دستیابی به صلح در اوکراین را ارزشمند می داند
پیشتر در کاخ کرملین اعلام شده بود که در حال حاضر زمینه ای برای عبور شرایط در اوکراین به مسیر صلح آمیز وجود ندارد، اولویت مطلق برای روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه نظامی می باشد و در حال حاضر این امر تنها از مسیر جنگی ممکن می باشد. در آنجا افزوده شد که فدراسیون روسیه تلاش ها کشورهایی که تلاش می کنند حل مسئله اوکراین را به مسیر صلح آمیز برسانند را بشکلی عالی ارزیابی می کند، اما فعلا این امر میسر نمی باشد. به گفته مقامات کاخ کرملین، شرایط در اوکراین تنها در صورت در نظر گرفتن شرایط واقعی و واقعیت های جدید می تواند وارد مسیر صلح آمیز گردد و درخواست های مسکو به خوبی بر همه روشن می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала