گزارش و تحلیل

سالگرد بزرگترین جنایت تاریخ بر علیه بشریت

© SputnikХиросима после американской атомной бомбардировки, 1945 год
Хиросима после американской атомной бомбардировки, 1945 год - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
اشتراک
امروز سالگرد بزرگترین جنایت بر علیه بشریت یعنی استفاده ایالات متحده آمریکا از بمب های هسته ای بر علیه مردم غیر نظامی ژاپن به حساب می آید.
هر بهانه ای که مهاجم داشته باشد همین که اینها مردم غیر نظامی و بی دفاع و زنان و کودکان و پیران را هدف قراردادند یعنی اینها مرتکب جنایت بر علیه بشریت شده اند.
تاریخ کوتاه مدت را فاتحان می نویسند و خوب بدیهی است آمریکایی ها برای توجیه جنایت خود هزاران بهانه جور کنند اما به هیچ وجه نمی توانند استفاده از تسلیحات کشتار جمعی بر علیه مردم غیر نظامی و بی دفاع را توجیه کنند و این ننگ تا ابد الدهر بر پیشانی آنها باقی خواهد ماند.
همین اقدام ایالات متحده موجب آن شد که بسیاری کشورها به سمت تولید تسلیحات هسته ای بروند چون بیم آن را داشتند که آمریکایی ها از همان تسلیحات بر علیه آنها استفاده کنند و متوجه شدند که جامعه ای جهانی وجود ندارد که بخواهد جلودار آمریکا باشد.
تنها چیزی که می تواند جلوی استفاده آمریکایی ها از تسلیحات کشتار جمعی و از جمله هسته ای را بگیرد آن است که طرف مقابل هم این تسلیحات را داشته باشد و به نوعی بازدارندگی هسته ای ایجاد کند.
Хиросима после американской атомной бомбардировки, 1945 год - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
اسپوتنیک توضیح می دهد
6 آگوست؛ سالروز حمله اتمی آمریکا به هیروشیما
از همان زمان هم همه کشورهایی که به دنبال تولید تسلیحات هسته ای رفتند هدفشان بازدارندگی بوده و نه استفاده از این تسلیحات اما به هر حال آمریکایی ها و متحدین شان بارها و بارها از انواع و اقسام تسلیحات تحریم شده استفاده کرده اند از تسلیحات شیمیایی گرفته تا اورانیوم سبک شده و بیولوژیک و...
آمریکایی ها در جنگ های بعدی خود پس از جنگ جهانی دوم از انواع واقسام تسلیحات تحریم شده مثل بمب های فوسفور و یا خوشه ای و یا... هم استفاده کرده اند.
حتی قبل از تاسیس ایالات متحده آمریکا ساکنین اصالتا اروپایی عموما مجرمین تبعیدی ای بودند که به قاره جدید تبعید می شدند و از همان لحظه ای که پایشان را روی خاک آمریکا گذاشتند دست به انواع و اقسام جنایت ها زدند.
بعد از تاسیس ایالات متحده آمریکا هم که می بینیم این کشور فقط چند روز در حال کشتار انسان ها نبوده و از همان زمان تا به امروز این کشور مسئول اول بسیاری از جنایت ها بر علیه بشریت به حساب می آید.
گو اینکه امروزه کشور ژاپن متحد ایالات متحده آمریکا به حساب می آید اما واقعیت امر این است که این کشور رسما هنوز کشوری اشغال شده به حساب می آید و سیاستمداران این کشور همه غلامان حلقه به گوش آمریکا به حساب می آیند. حتی اگر این دستورات بر علیه منافع ملی مردم ژاپن باشد.
شاید بتوان گفت نمونه بارز این تبعیت طی سالهای 1990 میلادی تا 1995 میلادی خود را نشان داد زمانی که پیش بینی می شد رشد اقتصادی ژاپن از آمریکا جلو بزند و آمریکایی ها با تهدید راه انداختن یک جنگ در شرق آسیا و درگیر کردن ژاپن در آن و خودداری از دفاع از ژاپن سیاستمداران ژاپنی را وادار کردند تا رکود اقتصادی ایجاد کنند و علیرغم ضرر های مهلکی که به اقتصاد ژاپن وارد می شد اینها مجبور بودند از دستورات آمریکا اطاعت کنند و ژاپن را در ردیف قدرت اقتصادی دوم جهان نگه دارند.
امروزه هم همینطور است، آمریکایی ها انواع و اقسام فشارها و تهدید ها را نثار کشورهای دیگر می کنند تا اقتصاد آمریکا همیشه اول باشد، حتی متحدین آمریکا.
حمله اتمی به هیروشیما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
داده نمایی
حمله اتمی به هیروشیما + داده نمایی
اگر همان روز که اینها مرتکب بزرگترین جنایت در تاریخ بشریت شدند مورد مسائله ومحاکمه قرار می گرفتند شاید بعد ها بسیاری از جنگ هایی که به دیگر کشورها آسیب زد رخ نمی داد و ملیون ها انسان دیگر مستقیم و یا غیر مستقیم توسط جناینکاران جنگی آمریکایی و متحدین آمریکا کشته نمی شدند.
آنچه مسلم است این می باشد که آمریکا و متحدین آمریکا که از تسلیحات کشتار جمعی استفاده کرده و می کنند آخرین هایی باید باشند که حق اظهار نظر درباره برنامه هسته ای دیگر کشورها را دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала