رسانه: چین آماده شرکت در مذاکرات بین المللی برای حل مناقشه اوکراین است

© AP Photo / Ng Han Guanرهبر چین قصد دارد در حاشیه اجلاس سران گروه 20 با بایدن و مکرون دیدار کند
رهبر چین  قصد دارد در حاشیه اجلاس سران گروه 20 با بایدن و مکرون دیدار کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
اشتراک
منابع آگاه اعلام کردند، چین آماده است در نشست بعدی برای حل مناقشه اوکراین شرکت کند.
به گزارش اسپوتنیک، روز شنبه مذاکرات درباره اوکراین در جده آغاز شد. نمایندگان حدود 30 کشور به جز روسیه به این نشست دعوت شده اند. تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا، آفریقای جنوبی، لهستان و اتحادیه اروپا مشارکت خود را تایید کرده اند. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک نیز به نوبه خود گفت که دولت او بدون روسیه در مذاکرات شرکت نخواهد کرد.
روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز به نقل از یک دیپلمات اروپایی نوشت: "چین اعلام کرده که در نشست بعدی شرکت خواهد کرد".
به گفته این مقام اروپایی، چین "در این موضوع مشارکت فعال داشت و به ایده برگزاری سومین نشست در این سطح واکنش مثبت نشان داد."
پیشتر خبرگزاری DPA گزارش داده بود که در مذاکرات جده، مقامات سعودی طرحی جایگزین برای حل مناقشه در اوکراین ارائه کردند که مسکو نیز در جریان آن قرار گرفت.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کرملین نشست عربستان سعودی در مورد اوکراین را دنبال خواهد کرد، باید دید چه اهدافی در نظر گرفته شده است. وزارت خارجه روسیه در اظهار نظر درباره مذاکرات درباره اوکراین در جده، اعلام کرد که تصمیم گیری درباره بحران اوکراین در سطح سیاسی بدون مشارکت روسیه پوچ و بی معنی است، اما "زمینه کاملی برای خلاقیت" برای بحث آنها وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала