تظاهرات در نیویورک علیه تامین مالی و تسلیح اوکراین

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر شهر نیویورک، آمریکا
شهر نیویورک، آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
اشتراک
تظاهرات اعتراضی علیه ادامه حمایت مالی از کی یف و ارسال تسلیحات به اوکراین در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، ده ها نفر با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار توقف تسلیح اوکراین و آغاز مذاکرات بدون پیش شرط در اسرع وقت بودند. همچنین درخواست هایی برای انحلال ناتو وجود دارد.
یکی از شرکت کنندگان در این اقدام، گفت: "سیاست فعلی ایالات متحده در قبال اوکراین جنایتکارانه است. به ویژه، آخرین اقدام بایدن برای ارسال مهمات خوشه ای که می تواند کودکان را برای نسل ها بکشد، جنایت علیه بشریت است."
وی گفت: "دلیلی برای بی اعتمادی به ما وجود دارد و ما باید عقب نشینی کنیم و به رهبرانی که در حال حاضر از اختیارات اخلاقی بیشتری برخوردارند اجازه تعامل بدهیم تا مذاکرات بدون پیش شرط آغاز شود".
او گفت که بهترین کاری که ایالات متحده اکنون می تواند انجام دهد این است که ارسال پول و سلاح به اوکراین را متوقف کند.
در همین حال، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده در انتخابات آتی از حزب لیبرتارین، مایک تر مت، گفت که "شرکت ایالات متحده در جنگ نیابتی با روسیه برای اوکراین، منافع دراز مدت واشنگتن را تامین نمی کند."
وی اضافه کرد:" صدها میلیون دلاری که ما در این زمینه سرمایه گذاری کرده ایم، هزاران نیرویی که در آنجا داریم، برای منافع ما استفاده نمی شوند. معترضان طرفدار "توقف فوری همه کمک‌های مالی و انتقال تسلیحات به اوکراین هستند.
علاوه بر این، شرکت کنندگان خواستار آغاز فوری مذاکرات صلح بدون پیش شرط، انحلال ناتو و ایجاد یک ساختار امنیتی جدید هستند. به گفته شرکت کنندگان در این اقدام، این معماری امنیتی بین المللی باید "به تقسیم جهان به بلوک ها پایان داده و نگرانی های هر کشور را در زمینه امنیت در نظر بگیرد."
این اقدام توسط جنبش "انسانیت برای صلح" انجام می شود. در بیانیه ای در وب سایت این جنبش آمده است که خطر جنگ هسته ای امروز "به حدی افزایش یافته است که هیچ فرد متفکری روی کره زمین دیگر نمی تواند آن را نادیده بگیرد."
در این بیانیه آمده است:" با این حال، هنوز هم کسانی در این فضا هستند که معتقدند باید سلاح های بیشتری وجود داشته باشد، تحریم های بیشتری وجود داشته باشد و فکر می کنند جنگ هسته ای علیه روسیه قابل پیروزی است. کاملاً بدیهی است که کسانی که جنگ را برانگیختند و همچنان به تشدید آن ادامه می دهند، علاقه ای به زندگی مردم اوکراین یا هیچ کشور دیگری روی کره زمین ندارند".
به گفته شرکت کنندگان این جنبش، چنین رویکردی برای کسانی که به رفاه همه نوع بشر می اندیشند غیرقابل قبول است.
معترضان، از جمله، برای بزرگداشت کسانی که "در بمباران غیرضروری و نسل کشی هیروشیما و ناکازاکی توسط ایالات متحده انجام شد" گرد هم آمدند.
در آگوست 1945، خلبانان آمریکایی بمب های اتمی را بر شهرهای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن پرتاب کردند. از انفجار اتمی و پیامدهای آن در هیروشیما، از جمعیت 350 هزار نفری، 140 هزار نفر جان باختند، در ناکازاکی از حدود 200 هزار نفر 74 هزار نفر کشته شدند. اکثریت قریب به اتفاق قربانیان بمباران اتمی غیرنظامیان بودند. در سالگرد این حوادث "مراسم صلح" هر ساله در هیروشیما و ناکازاکی برگزار می شود.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала