ترامپ: بایدن دلیل تشدید تنش اطراف تایوان است

© AFP 2023 / ANDY JACOBSOHNژنرال های آمریکایی از احتمال کودتای ترامپ نگران بودند
ژنرال های آمریکایی از احتمال کودتای ترامپ نگران بودند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
اشتراک
ترامپ گفت که اوضاع در اطراف تایوان به دلیل بی کفایتی بایدن تشدید شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که تشدید اوضاع در اطراف تایوان به این دلیل است که رهبری چین فکر می‌کند که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بی‌کفایت است.

ترامپ در سخنرانی خود در نشستی با رای دهندگان در ایالت کارولین جنوبی گفت: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با تایوان درگیر نخواهد شد وافزود که در زمان او، رهبر چین به ایالات متحده احترام می گذاشت.

ترامپ گفت: او دیگر برای کشور ما احترامی قائل نیست. اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل آگوست سال گذشته، به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
مسکو از سازمان ملل خواست تا اقدامات تحریک آمیز بایدن در اطراف تایوان را محکوم کند
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند.
ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала