مسکو از سازمان ملل خواست تا اقدامات تحریک آمیز بایدن در اطراف تایوان را محکوم کند

© AP Photo / Evan Vucciجو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
اشتراک
ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه: سازمان ملل باید اقدامات تحریک آمیز بایدن در اطراف تایوان را محکوم کند.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل باید اقدامات تحریک آمیز جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در وضعیت تایوان را محکوم کند، اگر سازمان نتواند از درگیری در اطراف جزیره جلوگیری کند، سازمان ملل باید اقدامات تحریک آمیز بایدن را محکوم کند و به خاطر بقای خود سکوت نکند. اگر سازمان ملل قادر به جلوگیری از درگیری و تضمین امنیت جهانی نیست، پس دقیقاً ارزش آن به اندازه اتحادیه منحل شده این سازمان در سال 1946 است.
والودین تاکید کرد که واشنگتن با "ریاکاری" در مورد پایبندی به اصل "چین واحد" هر کاری می کند تا "تایوان ضد چین شود".
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل آگوست سال گذشته، به طور قابل توجهی تشدید شد.
رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
پکن: فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، آن را به "بشکه باروت" تبدیل می کند
چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خوردند، به تایوان رفتند، از بین رفت.
ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала