بمباران دو پل ارتباطاتی در استان خرسون و کریمه توسط نیروهای مسلح اوکراین

© AFP 2023 / Sameer Al-DoumyУкраинский военнослужащий готовится открыть огонь из самоходной гаубицы CAESAR по российским позициям на востоке Украины
Украинский военнослужащий готовится открыть огонь из самоходной гаубицы CAESAR по российским позициям на востоке Украины - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
اشتراک
نیروهای مسلح اوکراین دو پل ارتباطاتی را در استان خرسون و شبه جزیره کریمه بمباران کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر سالدو مسئول موقت استانداری استان خرسون در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که نظامیان اوکراینی بمباران هایی را به پلهای در تنگه چونگارسکی و تونکی صورت داده اند.

وی توضیح داد: "امروز تشکلات نظامی رژیم جنایتکار کی یف پلی در عرض تنگه تونکی که شهر گنیجسک و آرباتسکایا استریلا را پیوند می دهد، بمباران کردند. در مجموع تروریست های اوکراینی 12 موشک را پرتاب کردند که 9 تای آنها توسط پدافند ضد هوایی ما منهدم شد".

همچنین یک شهروند غیر نظامی که در زمان برخود موشک ها به این پل در حال تردد از روی آن بوده، مجروح شده است.
علاوه بر آن لوله گازی که از کنار این پل عبور می کرده و گاز میدان گازی استلکووی را به گنیچسک منتقل می کرده نیز در نتیجه این بمباران خسارت دیده که به همین دلیل 20 هزار ساکن شهر در حال حاضر بدون گاز مانده اند.

سالدو خاطر نشان کرد: "این پل اهمیت نظامی ویژه ای را ندارد. (رژیم کی یف) که دیگر دست به تروریسم دولتی می زند همچون همیشه بشکلی خبیث و فرومایه برای این به زیرساخت های غیر نظامی حمله می کند که زندگی صلح آمیز مردم را مختل کند. اخبار در مورد خسارات پل و لوله گاز در حال تکمیل می باشند. بر مبنای اطلاعات اولیه، این خسارات جزئی و بزودی رفع خواهند شد".

علاوه بر این نیروهای مسلح اوکراین به استفاده از موشک های "Storm Shadowناتو"، پل چونگارسکی و روستای چونگار را بمباران کردند.

مسئول موقت استانداری استان خرسون تشریح کرد: "این پل خساراتی را از برخورد این موشک متحمل شد، اما مهمترین خباثت رژیم – ضربه موشکی به مدرسه روستا می باشد".

پل کریمه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2023
اعتراف آشکار اوکراین به دخالت در انفجار پل کریمه در اکتبر 2022
وی افزود که حمل و نقل جاده ای با کریمه از مسیر چاپلینکا و آرمیانسک در جریان می باشد.
سرگئی آکسیونوف رئیس شبه جزیره کریمه نیز به نوبه خود در کانال تلگرامی اش نوشت که پدافند ضد هوایی روسیه بخشی از این موشک ها را منهدم کرده است.

وی تصریح کرد: "یک اصابت موشک... خساراتی به سطح عبوری پل خودرو رو وارد شده است، امور تعمیراتی هم اینک د جریان می باشند".

به گفته وی در حین این حمله به این پل هیچکس خسارت ندیده است.
این اولین تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای تخریب پل های حائل بین کریمه و استان خرسون نمی باشد. صبح روز 22 ژوئیه نظامیان اوکراینی حمله موشکی را به گذرگاه های اداری مرزی بین این مناطق صورت داده بود که در نتیجه آن پل چونگارسکی به شدت آسیب دیده بود. در محل این حادثه بازمانده های موشک کروز Storm Shadowتولید مشترک بریتانیا و فرانسه پیدا شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала