بزرگداشت یاد و خاطره آندری استنین در دانباس

استنین
استنین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2023
اشتراک
در دانباس یاد و خاطره آندری استنین عکاس خبرگزاری ریانووستی گرامی داشته شد.
به گزارش اسپوتنیک، ساکنین شهر اسنژنایه یاد و خاطره آندری استنین عکاس خبرگزاری ریانووستی و شهروندان غیرنظامی که در دانباس کشده شدند، را گرامی داشتند.
شرکت کنندگان در این مراسم در کنار محل کشته شدن این خبرنگار در جاده ای که اسنژنایه را به روستای دمیتروفسکایه پیوند می دهد، جمع شدند. در این جا ساکنین محلی یک بنای یادبود موقت برای وی درست کردند.
گالینا گوسوا یکی از ساکنین محلی به اسپوتنیک اعلام کرد: "در آن روزها ستون بزرگی از تجهیزات اوکراینی به اینجا آمد و صدای شلیک و انفجار بلند بود. ما در زیر زمین ها پنهان شده بودیم".
وی و همسرش بعد از چند روز که صدای گلوله باران متوقف شد برای پیدا کردن بدن دوست خود آناتولی گرزیف که او نیز در این محل کشته شده بود، رفتند.
سرباز اوکراینی اسارت گرفته شده در جریان مبارزه در شهر شاخترسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2019
چندرسانه ای
بهترین عکس های آندری استنین
وی به یاد آورد: "در اینجا تعداد زیادی ماشین سوخته بود، و از جمله ماشین استنین".
به گفته وی، این صحنه ها باعث تحیر وی و همشهری هایش شده بود و این باعث شد که ایشان تصمیم به نگهداری از این محل و حفظ یاد کشته شدگان در آن بگیرند.
پیشتر در بخش رسانه ای کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه اعلام شد که بازرسان به تشخیص هویت افراد دخیل در قتل استنین ادامه می دهند. این نهاد در زمان بازرسی ها مشخص کرده بود که این جنایات با مقامات گروه های نظامی اوکراینی مرتبط می باشند. افرادی که این خبرنگار روس و دیگر شهروندان غیر نظامی را کشته بودند، لباسهایی با عکس پرچم اوکراین به تن داشته و در کنار آنها تجهیزات جنگی گارد ملی اوکراین قرار داشته است. کار بر روی تعیین هویت شخصیت های مشخص که در این جنایت دست داشته اند، ادامه دارد.
استنین در 6 آگوست 2014 و حین انجام تعهدات کاری خود در حاشیه شهر اسنژنایه در جمهوری خلق دونتسک کشته شد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در روزی که خبر قتل این خبرنگار منتشر شد، با خانواده و نزدیکان این عکاس خبری ابراز همدردی نمود. وی تاکید کرد که بارو داشت که استنین به خانه برخواهد گشت، اما این خبر حزن انگیز این امیدها را نابود کردند. به گفته پوتین، این عکاس خبری تا آخرین لحظه دین حرفه ای و انسانی خود را ادا نمود و هر کاری کرد تا همه جهان واقعیت در مورد اتفاقات مصیبت بار در خاک دونتسک، را بفهمند.
در تابستان 2021 روسیه اولین شکایت بین دولتی خود را بر علیه اوکراین در دادگاه اروپا طرح کرد. این شکایت از جمله مربوط به سرکوب آزادی کلام و تعقیب افرادی که تفکرات متفاوتی دارند از طریق "منع فعالیت رسانه، عرصه های اینترنتی، تعقیب خبرنگاران(روسی، اوکراینی و از سایر کشورها)، سیاستمداران و شهروندان عادی"، می شد.
دادستانی کل روسیه اعلام کرده است که از سال 2014 مقامات اوکراین دست به حذف فیزیکی فعالان سیاسی اپوزسیون و خبرنگاران زده است. در این نهاد تاکید شده است که استنین، آناتولی کلیان تصویربردار شبکه اول، آنتون والوشین صدابردار و ایگور کارنلوک خبرنگار صدا و سیمای دولتی روسیه در حین فعالیت در اوکراین کشته شده اند. در ماه ژوئیه سال جاری نیز روستیسلاو ژوراولیوف خبرنگار نظامی خبرگزاری ریانووستی در نتیجه بمباران نیروهای مسلح اوکراین با بمب های خوشه ای جان خود را از دست داد.
Фотокорреспондент РИА Новости Константин Михальчевский - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کشته شدن خبرنگار ریانووستی بر اثر حمله نیروهای مسلح اوکراین به گروهی از خبرنگاران
استنین خبرنگار اختصاصی در ضبط حوادث غیر مترقبه، اغتشاشات عمومی، درگیری های نظامی و روندهای قضایی بود و به دفعات به نقاط داغ سفر کرده بود – پیش از دانباس وی به لیبی، لبنان، سوریه، ترکیه، مصر و دیگر کشورهای منطقه سفر کرده بود. استنین به دستور رئیس جمهور روسیه و بواسطه مردانگی و برخورد قهرمانانه در حین ادای دین حرفه ای برای همیشه به مدال مردانگی دولت روسیه نائل آمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала