- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نووسیلوفسکویه در جمهوری خلق لوهانسک آزاد شد + ویدئو

© SputnikПоследствия взрыва в центре Луганска
Последствия взрыва в центре Луганска - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه خبر داد که ارتش روسیه منطقه مسکونی نووسیلوفسکویه را در جمهوری خلق لوهانسک آزاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که ارتش روسیه منطقه مسکونی نووسیلوفسکویه در جمهوری خلق لوهانسک را در جهت کوپیانسک آزاد کرد.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در جهت کوپیانسک، منطقه مسکونی نووسلوفسکوی در جمهوری خلق لوهانسک با اقدامات شایسته و حرفه ای واحدهای گروه نیروهای "غرب" آزاد شد.
علاوه بر این، هنگام حمله به یک جبهه گسترده، گروه های تهاجمی موقعیت را در امتداد خط مقدم در مناطق مسکونی اولشانا و پرشاتراونوویه در استان خارکف بهبود بخشیدند.
همانطور که وزیر دفاع سرگی شویگو در ابتدای هفته گزارش داد، ارتش روسیه ایستگاه راه آهن مولچانوفکا در جهت کوپیانسک و همچنین روستاهای کووالفکا و سرگیفکا در جهت کراسنی لیمان را آزاد کرد.
وزارت دفاع روسیه روز شنبه گزارشی از تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جهات مختلف خط نبرد اعلام کرد.
جهت کوپیانسک
جنگنده های روسی در جهت کوپیانسک سه ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین را در نزدیکی سینکوکا، زاگورویکوفکا و برستوویه در استان خارکف با موفقیت دفع کردند و همچنین تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات دشمن را مورد اصابت قرار دادند.
تلفات نیروی مسلح اوکراین:
- حداکثر 140 پرسنل نظامی؛
- دو خودروی جنگی زرهی؛
- سه ماشین؛
- سامانه توپخانه خودکششی "کراب"ساخت لهستان؛
- هویتزرهای دی-20 و Msta-B.
جهت دونتسک
در جهت دونتسک، جنگنده های گروه نیروهای "جنوب"، با پشتیبانی هوانوردی و توپخانه، ده حمله دشمن را در نزدیکی بلوگروفکا، آودیفکا و استارومیخایلوفکا در دونتسک با موفقیت دفع کردند.
ارتش همچنین انباشته نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق مسکونی بوگدانوفکا، کلشچفکا، لاستوچکینو، مارینکا و کراسنوگروفکا در جمهوری خلق دونتسک هدف قرار داد. میزان تلفات اوکراین از قرار زیر است:
- حداکثر 230 پرسنل نظامی؛
- چهار خودروی جنگی زرهی؛
- سه ماشین؛
- سامانه توپخانه خودکششی " کراب" ساخت لهستان؛
- هویتزر دی -20;
- سه سامانه توپخانه خودکششی "Gvozdika"؛
- اسلحه ضد تانک "راپیر".
جهت کراسنی لیمان
واحدهای گروه "مرکز" با پشتیبانی توپخانه و هوانوردی با موفقیت سه حمله گروههای تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه جنگلداری سربریانسکی دفع کردند.
علاوه بر این، جنگنده ها یک شکست آتش جامع را بر روی انباشته نیروی انسانی و تجهیزات دشمن در نزدیکی شهرک های نفسکویه، نوویگوروفکا و چرنووایا دیبرووا در لوهانسک وارد کردند.
طی شبانه روزگذشته ارتش اوکراین موارد زیر را از دست داد:
- بیش از صد پرسنل نظامی؛
- سه خودروی جنگی زرهی؛
- دو ماشین؛
- سامانه توپخانه خودکششی "آکاسیا"؛
- دو فروند هویتزردی- 30
سربازان اوکراینی به دنبال اجساد سربازان کشته شده نیروهای مسلح اوکراین هستند.
نیروهای امنیتی روسیه کمیسرهای نظامی نیروهای مسلح اوکراین را در بخشی از جمهوری دموکراتیک خلق چین که توسط کی یف اشغال شده است شناسایی کردند.
جهت یوژنودونتسک
گروه‌های نظامی "وستوک" نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را در نزدیکی شهرک‌های اوگلدار، پرچیستوفکا، استارومایورسکوئه و ریونوپول در جمهوری دموکراتیک خلق دونتسک مورد حمله قرار دادند.
تلفات دشمن عبارت بود از:
- بیش از 210 پرسنل نظامی؛
- دو خودروی جنگی زرهی؛
- سه ماشین؛
سیستم توپخانه M777 ساخت آمریکا؛
- هویتزر خودکششی "Gvozdika".
جهت زاپوروژیه
جنگنده‌های روسی واحدهای نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق شهرک‌های چرونایا کرینیتسا، یگورووکا، پرئوبراژنکا، نوودانیلووکا و پیاتیخاتکی در منطقه زاپوروژیه هدف قرار دادند.
تلفات ارتش اوکراین:
- بیش از 175 پرسنل نظامی؛
- دو تانک؛
- چهار خودروی جنگی زرهی؛
- دو سامانه توپخانه خودکششی "کراب" ساخت لهستان؛
- چهار فروند هویتزر دی -20;
- یک سلاح دی-30
جهت خرسون
ارتش به انجام ماموریت های جنگی در جهت خرسون ادامه داد.
ضرر و زیان نیروهای مسلح اوکراین شامل:
- حداکثر 35 پرسنل نظامی؛
- سه ماشین؛
- هویتزر "Msta-B".
ضد حمله اوکراین از 4 تا 5 ژوئن در جهت های یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و زاپوروژیه آغاز شد. فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین تیپ های آموزش دیده توسط متخصصان ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به نبرد اعزام کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه تایید کردند که نیروهای اوکراینی در هیچ یک از جهت های جبهه موفق نبوده اند و متحمل خسارات سنگینی شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала