وزارت خارجه روسیه: فعالیت های دیپلماتیک روسیه در آفریقا افزایش می یابد

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخارووا: سفارت های روسیه در بورکینافاسو و گینه استوایی باید به زودی افتتاح شوند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: افتتاح نمایندگی های دیپلماتیک روسیه در بورکینافاسو و گینه استوایی باید قبل از پایان سال جاری انجام شود.

زاخارووا گفت: ما شروع به گفتگو در مورد مسائل فنی با شرکای خود کرده ایم. افتتاح نمایندگی های دیپلماتیک روسیه باید قبل از پایان سال جاری انجام شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 28 ژوئیه در نشست عمومی دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا در سن پترزبورگ از سرگیری فعالیت سفارتخانه ها در گینه استوایی و بورکینافاسو پس از 30 سال وقفه خبر داد و نخست وزیر میخائیل میشوستین دستورات مربوطه را امضا کرد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، هنگام اظهار نظر درباره برنامه های افتتاح سفارتخانه ها در این قاره گفت: روسیه قصد دارد حداکثر نمایندگی در آفریقا را داشته باشد.
وی گفت: "در زمانی که توجه روسیه به آفریقا به طور پیوسته در حال افزایش است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وظیفه افزایش حضور دیپلماتیک در این قاره را تعیین کرده است که به معنای باز کردن مراکز جدید یا افزایش کارکنان در نمایندگی های روسیه در خارج از کشور است.

به گفته زاخارووا، این روند در حال انجام است، برنامه ها برای اطمینان از وجود حداکثر نمایندگی روسیه در آفریقا است.

وی افزود: نمی‌خواهم جلوی خودم را بگیرم: به محض اینکه توافقات مربوطه حاصل شود و تصمیمات نهایی گرفته شود، قطعاً اطلاع خواهیم داد که سفارت‌های ما کجا و چه زمانی شروع به کار خواهند کرد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: طرف روسی آماده ارائه هرگونه کمکی به دوستان آفریقایی برای ایجاد کار نمایندگی های دیپلماتیک خود در روسیه است.

زاخارووا گفت: روسیه همانطور که رهبری کشور بارها در سخنرانی های متعدد خود تأکید کرده است، آماده گفت و گو با همه شرکای خارجی است که متعهد به همکاری برابر، سازنده و متقابل سودمند هستند.

وی یادآور شد که پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای بررسی امکان باز کردن سفارت های آفریقا در نشست روسیه و آفریقا به سران هیئت ها اعلام شد، "تصمیم با آنهاست."
اجلاس سران روسیه و آفریقا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
انتشار بیانیه نهایی مشترک نشست "روسیه – آفریقا"
زاخارووا در پایان گفت: "ما به نوبه خود آماده ارائه هرگونه کمکی به دوستان آفریقایی برای ایجاد کار نمایندگی های دیپلماتیک آنها در روسیه هستیم."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала