وزارت خارجه روسیه: حمله اوکراین به نفتکش روسی غیر قابل توجیه بوده و بی پاسخ نخواهد ماند

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه حمله نیروهای مسلح اوکراین به نفتکش روسیه در تنگه کرچ را قاطعانه محکوم کرد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که مسکو قاطعانه حمله کی یف به نفتکش غیر نظامی روسیه در محدوده تنگه کرچ را محکوم می کند.
پیشتر امروز در ناوگان دریایی و رودخانه ای روسیه اعلام شده بود که روند خروج آب از نفتکش "سیگ" در جریان میباشد، این نفتکش روی آب بوده و در نتیجه حمله ای که تصور می شود توسط یک پهپاد دریایی(شهپاد) صورت گرفته شده باشد، در بخش موتورخانه آن حفره ای در بدنه ایجاد شده است. در این ناوگان تاکید شد که این نفتکش در بخش جنوبی تنگه کرچ و در ورودی به این تنگه قرار دارد.

در سایت وزارت خارجه روسیه اظهارات زاخارووا این چنین نقل شده است: "قاطعانه این حمله تروریستی به نفتکش غیر نظامی که نه تنها خطر کشته شدن خدمه را به همراه داشت، بلکه تهدیدی برای فاجعه وسیع محیط زیستی بود، را محکوم می نماییم".

نفتکش روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2023
حمله به نفتکش روسی توسط سرویس امنیت اوکراین سازماندهی شده است
وی افزود که رژیم کی یف بدون مواجعه با محکومیت از جانب غرب و سازمان های بین المللی، از روش های جدیدی استفاده می کند – این بار در حوزه دریایی دریاه سیاه.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در انتها خاطرنشان کرد: "توجیهی برای چنین اقدامات وحشیانه ای نمی تواند وجود داشته باشد، این اقدامات بی پاسخ نخواهند ماند، طراحان و مجریان آن به ناچار مجازات خواهند شد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала