پکن: فروش تسلیحات آمریکا به تایوان، آن را به "بشکه باروت" تبدیل می کند

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان
رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که ایالات متحده با فروش تسلیحات به تایوان، اساسا این جزیره را به "بشکه باروت" تبدیل می کند و مردم تایوان را به ورطه فاجعه می کشاند.
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون هفته گذشته اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی مهمات و تجهیزات به تایوان را در دو درخواست به ارزش 440 میلیون دلار تایید کرده است.
تان کفی سخنگوی وزارت دفاع چین روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت:" چین قاطعانه با فروش تسلیحات آمریکا به تایوان مخالف است و پیشتر به طرف آمریکایی اعلام کرده است. ایالات متحده نگرانی های کلیدی چین را نادیده می گیرد، به شدت در سیاست داخلی این کشور مداخله می کند و عمدا تنش ها را در تنگه تایوان تشدید می کند و اساسا تایوان را به انبار باروت تبدیل می کند و مردم تایوان را به ورطه فاجعه می کشاند".
وی گفت چین از ایالات متحده می خواهد که فوراً فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند و به هر شکل به وعده خود مبنی بر عدم حمایت از استقلال تایوان عمل کند.
تن کفی گفت: "نیازی نیست در مسیر اشتباه و خطرناک بیشتر پیش برویم".
وی همچنین خاطرنشان کرد که ارتش آزادیبخش خلق چین آمادگی رزمی بالایی برای دفاع قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی خود و حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان دارد.
اوضاع حول تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل آگوست سال گذشته، به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان، متوقف شدند. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала