نماینده ویژه چین در نشست عربستان درباره اوکراین شرکت می کند

© Sputnik / Evgenya Novozhenina /  مراجعه به بانک تصاویر Чрезвычайный и полномочный посол КНР в России Ли Хуэй. Архивное фото
Чрезвычайный и полномочный посол КНР в России Ли Хуэй. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
لی هوی، نماینده ویژه چین برای نشستی در مورد مسئله اوکراین وارد جده شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که لی هوی، نماینده ویژه چین در امور اوراسیا در نشستی با موضوع اوکراین در عربستان سعودی شرکت می کند.
وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد: به دعوت پادشاهی عربستان سعودی، لی هوی، نماینده ویژه دولت چین در امور اوراسیا برای شرکت در نشست بین المللی درباره اوکراین به جده خواهد رفت. چین آماده همکاری با جامعه بین المللی برای ایفای نقش سازنده در پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین است.
پیشتر گزارش شده بود که عربستان سعودی قصد دارد در ماه آگوست در جده در مورد اوکراین مذاکره کند و نمایندگانی از حداکثر 30 کشور به غیر از روسیه دعوت کند. تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، بریتانیا، آفریقای جنوبی، لهستان و اتحادیه اروپا قبلاً مشارکت خود را تأیید کرده اند. آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک نیز به نوبه خود گفت که دولت او بدون روسیه در مذاکرات شرکت نخواهد کرد.
به گزارش فایننشال تایمز، چین نیز به این نشست دعوت شده است. خاطرنشان می شود که مشارکت پکن "یک پیروزی برای اوکراینی ها و سعودی ها خواهد بود."
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که کرملین نشست عربستان سعودی در مورد اوکراین را دنبال خواهد کرد، باید دید چه اهدافی در نظر گرفته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала