- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

وزارت دفاع روسیه: میزان تلفات نیروهای مسلح اوکراین در" ضد حمله" علیه روسیه به 43 هزار تن رسید

© Sputnik / Cyril Norton  /  مراجعه به بانک تصاویر حمله ارتش روسیه به مواضع نیروهای مسلح اوکراین در اطراف شهر دونتسک با گلوله های ترمیت
حمله ارتش روسیه به مواضع نیروهای مسلح اوکراین در اطراف شهر دونتسک با گلوله های ترمیت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروهای مسلح اوکراین بیش از 43 هزار سرباز را از آغاز عملیات "ضد حمله" علیه روسیه از دست داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه خبر داد که کی یف در حال حاضر بیش از 43000 پرسنل نظامی خود را از آغاز "ضدحمله" طی ژوئن- جولای از دست داده است.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: بیش از 4.9 هزار واحد از سلاح های مختلف نیروهای مسلح اوکراین از آغاز " ضد حمله" کی یف در خط دفاع نبرد منهدم شده است.
اوکراین در طول 2 ماه "ضد حمله" علیه روسیه، 76 سامانه توپخانه آمریکایی ام 777، 84 توپخانه خودکششی از لهستان، ایالات متحده آمریکا، فرانسه و آلمان را از دست داد.
از آغاز "ضدحمله"، کی یف بیش از 1.8 هزار تانک و خودروهای زرهی جنگی را در خط دفاع نبرد، ازجمله 25 لئوپارد از دست داده است.
در مجموع، در جریان عملیات ویژه، نیروهای روسیه 458 هواپیمای اوکراینی، 245 بالگرد، 5496 پهپاد، 428 سامانه موشکی ضد هوایی، 11113 دستگاه تانک و خودروی زرهی، 1142 خودروی جنگی سامانه‌های راکت پرتاب چندگانه، 5746 قبضه موشکی و 5746 قبضه توپ و 12057 خودروی نظامی را منهدم کردند.
ضد حمله اوکراین از 4 تا 5 ژوئن در جهت های یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و زاپوروژیه آغاز شد. فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین تیپ های آموزش دیده توسط متخصصان ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به نبرد اعزام کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه تایید کردند که نیروهای اوکراینی در هیچ یک از جهت های جبهه موفق نبوده اند و متحمل خسارات سنگینی شده اند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала