طرح مداخله نظامی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا در نیجر

© AP Photo / Sam MednickПротесты в Нигере
Протесты в Нигере  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2023
اشتراک
جامعه اقتصادی غرب آفریقا طرحی را برای مداخله نظامی احتمالی در نیجر تهیه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالفتاو موسی کمیسر جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا در امور سیاسی، صلح و امنیت گزارش می دهد که جامعه اقتصادی غرب آفریقا طرحی را برای مداخله نظامی احتمالی در نیجر از جمله دستور و زمان استقرار نیروها تهیه کرده است.
رهبران دفاعی غرب آفریقا طرحی را برای مداخله نظامی احتمالی در نیجر در صورت عدم عقب نشینی رهبران کودتا تهیه کرده اند."
در این پیام آمده است که چه زمانی و در کجا ورود نظامی خواهد انجام شد، تصمیم توسط سران کشورها اتخاذ خواهد شد.
در عین حال، به گفته این نشریه، جامعه طرفدار حل و فصل دیپلماتیک وضعیت است و به شورشیان این فرصت را می دهد که "آنچه را انجام داده اند خنثی کنند".
امروز، هیئتی از جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، نیجر را بدون دیدار با رهبر کودتاگران، ژنرال عبدالرحمن تیچیانی، یا محمد بازوم، رئیس جمهور برکنار شده، ترک کرد.
همانطور که قبلا در این سازمان تاکید شده بود، مداخله نظامی در وضعیت این کشور آفریقایی آخرین گزینه مورد بررسی خواهد بود، اما نیاز به آمادگی دارد.
 نیجر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
تظاهرات در پایتخت نیجر در حمایت از شورشیان
در 26 ژوئیه، اعضای گارد ریاست جمهوری نیجر در تلویزیون ملی صحبت کردند و از برکناری محمد بازوم، رئیس دولت، بسته شدن مرزها و برقراری مقررات منع آمد و شد خبر دادند.
پیش از آن، نگهبانان کاخ ریاست جمهوری در نیامی پایتخت را مسدود کردند. پس از آن، فرمانده گارد، ژنرال عبدالرخمان چیانی، به عنوان رئیس شورای ملی دفاع از میهن در تلویزیون ظاهر شد. فرماندهی ارتش با شورشیان اعلام همبستگی کرد. رئیس جمهور همچنان در اقامتگاه نگهداری می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала