لاوروف قصد آمریکا برای تحویل جنگنده های اف-16 به کی یف نمونه ای از پیشرفت خطرناک رویدادها خواند

© AP Photo / Mindaugas Kulbisجنگنده اف-16
جنگنده   اف-16  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ایالات متحده و دنباله روان آن در ناتو خطر درگیری مسلحانه مستقیم با فدراسیون روسیه را ایجاد می کنند که با عواقب فاجعه باری همراه است.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه افزود این واقعیت که کی یف دارای جنگنده های F-16 قادر به حمل سلاح هسته ای است از سوی روسیه به عنوان یک تهدید از جانب غرب در حوزه هسته ای تلقی خواهد شد.
وزیر امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد استفاده روسیه از سلاح های هسته ای گفت ما بارها در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم. حتی می‌توانم بگویم که اگر غرب اقداماتی انجام ندهد که بارها و بارها ما را مجبور به اشاره به خطرات استراتژیک ناشی از سیاست تهاجمی ضد روسیه کرده ، این صحبت ها دیگر فایده نخواهد داشت."
وی یادآور شد که شرایط استفاده از تسلیحات هسته ای توسط روسیه به وضوح در دکترین نظامی تعریف شده است. لاوروف گفت: در عین حال می‌خواهم توجه را به این واقعیت جلب کنم که ایالات متحده و دنباله روان آمریکا در ناتو،خطر درگیری مسلحانه مستقیم با روسیه را ایجاد می‌کنند و این مملو از پیامدهای فاجعه‌بار است.
ناتو قصد دارد در صورت لزوم صد هزار سرباز را به لهستان اعزام کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2023
ناتو قصد دارد "در صورت لزوم" صد هزار سرباز را به لهستان اعزام کند
لاوروف افزود: "تنها یک نمونه از یک تحول بسیار خطرناک، برنامه های ایالات متحده برای انتقال جنگنده های F-16 به رژیم کی یف است. ما به قدرت های هسته ای ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه اطلاع داده ایم که روسیه نمی تواند توانایی این هواپیماها برای حمل سلاح های هسته ای را نادیده بگیرد." وی گفت: "هیچ تضمینی در اینجا کمکی نخواهد کرد."
وزیر خارجه روسیه توضیح داد که در جریان درگیری های نظامی ، سربازان ارتش روسیه به این موضوع رسیدگی نخواهد کرد که آیا هر هواپیمای خاص از از این نوع مشخص برای حمل سلاح هسته‌ای مجهز است یا خیر. وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود چنین سامانه هایی در نیروهای مسلح اوکراین از نظر ما به عنوان تهدیدی از سوی غرب در حوزه هسته ای تلقی خواهد شد.
پیش از این، آندری یرماک، رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین در مصاحبه با خبرنگاران اوکراینی گفته بود که اوکراین امیدوار است تا پایان سال 2023 اولین جنگنده های F-16 را از شرکای غربی دریافت کند. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، زمان تحویل F-16 به اوکراین را ذکر نکرد و به گفته وی، این امر به آموزش خلبانان و ارزیابی وضعیت توسط متحدان بستگی دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала